Verda er ein skandale

ei lita bok om livet på landet

Samlaget 2017 Innbundet

Om livet, lykka og eit tilvære på bygda.

Etter eit hektisk tiår i hovudstaden tek Agnes Ravatn mann og baby med seg frå Frogner og flyttar til den vesle vestlandsbygda Valevåg for å roe ned i permisjonstida. I eit forfalle småbruk utan Internett, omkransa av skog, fjell og sauer, milevis unna kulturandedammen i hovudstaden, snirklar dagane seg sakte forbi for den vesle familien. Kveldane går med til å drikke vin og samtale med den næraste naboen: vennen og forfattarkollegaen Einar Økland.

Verda er ein skandale er stasjonære reisebrev frå eit halvår på bygda. Det handlar om lykke, skriving, det enkle livet og jakta på det perfekte knekkebrødet. Tekstane er lett omarbeidde versjonar av essay som har stått på trykk i Dag og Tid.

Forlag Samlaget

ISBN13 9788252194630

EAN 9788252194630

Genre Biografisk litteratur

Omtalt sted Sveio

Omtalt person Einar Økland Agnes Ravatn

Språk Nynorsk

Tilbake til bygda etter år i Oslo. Jeg kan knapt åpne et helgebilag uten å lese historier om folk som flytter fra urbant til ruralt. Jeg har vokst opp begge steder, og har aldri hatt trang til å flytte tilbake til et bilavhengig liv igjen. Agnes Ravatn er altfor perspektivrik og selvkritisk til å svelge klisjeene om det gode livet på landet, men veier fordeler og ulemper mot hverandre på elegant vis. Min eneste lille innvending er at Einar Økland nok er en interessant nabo, men ikke så spennende å lese om i side etter side. Mer Agnes, mindre Einar, ville forlagskonsulent Ådnøy sagt.

Agnes Ravatn leverer alltid gode bøker. Denne også. En forfatter som beskriver sin egen velfødde baby med ordene (etter hukommelsen) "ein fullmåne med lue på", er jeg nødt å følge for hver bok videre.

Verda er ei skandale, Agnes Ravatn
Eg liker så godt den leikande måten Agnes skriv om sine skråblikk på verda, slik ho ser den frå ikkje berre sin eigen ståstad.
Boka er satt saman av omskrevne essays, om både det eine og det andre. Ytre sett er handlinga at Agnes, men mann og barn, flytter fra storbyen heim til vestlandet for å ta ei pause frå det hektiske storbylivet.
Dei vert nabo med Diktaren i bygda, Einar Økland, som blir ein følgesvenn og samtalepartner gjennom heile boka. Og dei snakkar mykje, om både dei små og store viktige tinga i livet.
Denne boka er kjempefin, lita men stor.

Agnes Ravatn, forfatteren av den prisbelønnede romanen Fugletribunalet, er tilbake med en ny bok – Verda er ein liten skandale. Ein bok om livet på landet.

Ravatn tar oss med på hennes egen reise fra storbyen Oslo, og til Valevåg, en liten bygd i kommunen Sveio. Hvordan skal prosjektet gripes an?
Her er de utallige samtalene Agnes har med forfatteren Einar Økland, hennes nye nabo, sentrale. Det er disse møtene som gjør at bokens form minner om en samtalebok. Og samtalene hjelper Agnes et stykke på vei til å forstå at det ikke er den strakeste veien som nødvendigvis er den beste, men det er omveien som er veien å gå.

Uansett om du er en av dem som drømmer om å flytte på landet, eller heller føler behov for det motsatte, nemlig å nyte et pulserende liv i storbyen, så er Ravatns egen selvhjelpsbok verdt å lese. Det lekende og fantasifulle språket til Ravatn fenger – for verden kan faktisk være en liten skandale, uansett hvor du bor!

Poengtert og humoristisk, for ein formuleringseven denne dama har! Og mykje artig info om Einar Økland!

Kvifor flytta de eigentleg frå Oslo?
Dersom eg skulle svare som psykolog: Bak alle handlingar er det fleire motiv. Me hadde det godt og likte oss godt i nabolaget. Men så begynte me å få skoleungar og ville ikkje ha brekande Oslo-ungar.

Det er min største hemn over samfunnet, eg har det bra, eg er fornøgd. Då har du lurt dei. Det hadde dei ikkje trudd.

Men inst inne skjønte eg jo heile tida at det ikkje kunne vare evig. Det var akkurat litt for godt til å vere sant. Og slik skal det jo ikkje vere.

Ja,ja. Det er avgjort best å vera fornøgd. I eit samfunn som vil ha deg misfornøgd og strevande og konkurrerande. Det er min største hemn over samfunnet, eg har det bra, eg er fornøgd.

For dei av leserane som ikkje sjølv bakar knekkebrød, og dei som ikkje har allmenn litteraturvitskap i fagkrinsen sin, vil dette kunne framstå som trivielt. Men då kan eg hinte om at sprø, tynne knekkebrød ikkje berre representerer seg sjølve i denne teksten, men snarare tener som bilete på underskrivnes vere eller ikkje vere, som mor, sambuar og framtidig bygdekvinnelagskvinne. Det er derfor det står så mykje på spel.

Forfattere jeg hittil ikke har lest noe av, men som jeg er nysgjerrig på. Må prøve å få lest noe av dette etterhvert.

• "Vigdis, del for del" av Kaja Schjerven Mollerin
  • "Tung tids tale - roman" av Olaug Nilssen
  • "Kvinne ser på menn som ser på kvinner - essays om kunst, kjønn og sinn" av Siri Hustvedt
  • "Ikkje" av Agnes Ravatn
  • "Fanny og mysteriet i den sørgende skogen - roman" av Rune Christiansen