Naboparet

av (forfatter) og Inge Ulrik Gundersen (oversetter).

Gyldendal 2017 Innbundet

"Naboparet" er en ny internasjonalt bestselgende psykologisk spenningsroman fra forlaget som ga ut "Piken på toget" og "Jeg er pilegrim".

Barnevakten avlyser i siste liten, og Anne og Marco lar sin seks måneder gamle datter, Cora, ligge hjemme og sove mens de går til naboene i huset ved siden av for å spise middag. De har med seg babycall og veksler på å gå hjem og se til henne hver halvtime.
Likevel, da de kommer hjem på slutten av kvelden, står døren på gløtt, og Cora er borte ... Hva har skjedd? Hvem kan stå bak? Anne og Marco begynner å grave i hverandres historier.
Vet de alt om hverandre? Kjenner de familiene sine, vennene? Og hva vet vi om naboene våre?
Naboparet er en intens psykologisk spenningsroman som får hårene til å reise seg!
«En ytterst fengslende historie med mange vendepunkt som vil sette leserne på en emosjonell berg-og-dal-bane. Sjokkerende avsløringer fikk meg til å bla som en gal.» - Tess Gerritsen, forfatter av bestselgeren Playing with Fire
«Den nye thrilleren man har snakket mest om i 2016.» - Stylist

ISBN13 9788205495173

EAN 9788205495173

Genre Thriller

Nok en bok som blir rost av både forlag og litteraturanmeldere i flere land. Personlig må jeg si at jeg synes den ble for langtekkelig - det er for lite som skjer i deler av boken, men på slutten skal det plutselig presses inn veldig mye tvister og komplotter. Historien kunne vært så bra og engasjerende, men måten den er skrevet på gjør at jeg kjeder meg til tider og tenker "bla, bla, gå nå videre".

Med andre ord, ikke den beste thrilleren jeg har lest.

Gode omtaler fikk meg til å lese boken, men jeg ble skikkelig skuffet. Den første delen av boka er kjedelig og langdryg, når man er godt over halvveis skjer det i alle fall litt mer, men jeg tar meg i å lese fortere og fortere, ikke fordi det er spennende, men fordi handlingen går over i det som mest av alt minner om en farse. Det eneste positive jeg kan si om denne er at den gikk raskt unna. Noterte meg også et merkelig sitat: "Anne kjenner at blodet forlater ekstremitetene"......

Her er min omtale av Naboparet. Linken fører til min bokblogg.

Alt som leses i 2017 havner her, i den rekkefølgen lesingen avsluttes i.
Skriver kortfattet notater om boka:
-handling / tematikk
-leseropplevelse
-favorittsetning
-nye ting jeg lærte
-annet jeg biter meg merke i

Mest som en huskeliste for meg selv.
Mange forfattere som for meg vil bli nye bekjentskaper.
Uprioritert rekkefølge.

• "De forsvunne" av Caroline Eriksson