Noe i vannet

av (forfatter) og Lene Stokseth (oversetter).

Panta 2019 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp eller selg boka hos Bookis!

Hva ville du gjort?

Erin er dokumentarfilmskaper og nærmer seg et karrieremessig gjennombrudd. Mark er en kjekk investeringsmegler med lovende fremtidsutsikter. De ser ut til å ha alt - helt til Mark mister jobben og det perfekte livet deres begynner å slå sprekker. De er fast bestemt på å få samlivet til å fungere, bestiller bryllupsreisen de har drømt om og stoler på at alt skal ordne seg. De har tross alt hverandre.

Har du noen gang lurt på hvor lang tid det tar å grave en grav? Uansett hvor lang tid du tror det tar, kan du gange det med to.

På den tropiske øya Bora Bora tar Mark med Erin for å dykke. Mark er der - hun vet at hun er trygg. Alt kommer til å gå bra. Og det gjør det - helt til de finner noe i vannet.

Det er faens så tungt. Og kjedelig. Og det må gjøres.

Erin og Mark bestemmer seg for å holde funnet hemmelig. Det kan vel ikke skade når ingen andre vet om det? Avgjørelsen utløser en ødeleggende rekke hendelser som truer alt de har kjært ...

Jeg er ikke et dårlig menneske. Eller kanskje jeg er det. Kanskje det burde være opp til deg å avgjøre?

Forlag Panta

Serie Reese's book club

Genre Thriller

Etter Flink pike (Gone girl) ble blågrønne forsider med gule detaljer kode for en bestemt type psykologisk thriller: Hovedpersonen er en kvinne. Vi er usikker på om vi kan stole på henne. Det kommer (minst) en twist underveis.

Jeg elsker disse bøkene, og har samlet noen her. Kom gjerne med tips til flere slike!

Ja, jeg vet, noen av bøkene i denne listen mangler den gule detaljen, men de er designmessig innen for det samme språket ;)

Har lyst til å lese disse bøkene.

• "Tre små løgner" av Laura Marshall
  • "I mørket" av Cara Hunter