Skandalen

av (forfatter) og Carina Westberg (oversetter).

Gyldendal 2019 Innbundet

En typisk engelsk skandale
Sophie Whitehouse har et flott hus, to nydelige barn og en kjekk suksessfull ektemann. Men andre ord; det perfekte livet. Men alt endrer seg den natten James kommer hjem og innrømmer et sidesprang. På et blunk blir Sophies verden snudd opp ned.
James' innrømmelse viser seg å kun være toppen av isfjellet. En stor skandale er på trappene. Ektemannen blir anklaget for en fryktelig hendelse og hele familien kommer i medias søkelys når saken kommer for retten.
Kate er aktor som fører saken i retten, hun er overbevist om at James er skyldig og vil gjøre alt for å bevise det.
Sophie er overbevist om ektemannens uskyld og kjemper desperat for å beskytte familien og holde dem sammen. Hun har holdt på hemmelighetene hans helt siden de møttes på universitetet. Hun sto ved hans side da og hun har tenkt å gjøre det nå.
Sannheten viser seg å være mer sjokkerende enn noen kunne ha trodd. Er James skyldig i anklagene eller er han offer for et komplott?

ISBN13 9788205503229

EAN 9788205503229