Sekten

av (forfatter), Henrik Fexeus (forfatter) og Inge Ulrik Gundersen (oversetter).

Bonnier norsk forlag 2022 Innbundet

Sekten er andre del i serien om etterforskeren Mina og mentalisten Vincent.

En liten gutt forsvinner fra en barnehage på Södermalm. Et av de andre barna kan fortelle at han ble med en fremmed dame for å se på valpene hun hadde i bilen. Der slutter alle spor. Politiet kobler bortføringen til en annen sak og mye tyder på at tiden er knapp dersom de skal redde vesle Ossian.

Det er først da Vincent tar kontakt med Mina og påpeker en sammenheng politiet har oversett, at etterforskningen skyter fart. Mina forsøker på sin side å gjenopprette forholdet til datteren som er blitt influenser og talerør for en bevegelse som får stadig flere tilhengere. Ganske raskt forstår Mina at datteren er med i en sekt med gruvekkende hensikter. Sammen med Vincent forsøker hun å få datteren ut og avprogrammert.

Imens er barnekidnapperen fremdeles på frifot og jakter på de aller mest sårbare.

Camilla Läckberg er kjent for krimromanene fra Fjällbacka der hun selv er oppvokst. Hun har solgt over 30 millioner bøker i til sammen 60 land.

Henrik Fexeus er en svensk mentalist, forfatter og programleder. Siden 2005 har han vært en hyppig gjest i media, som ekspert på kroppsspråk og ikke-verbal kommunikasjon.

Forlag Bonnier norsk forlag

Utgivelsesår 2022

Serie Mina Dabiri og Vincent Walder (2)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

En god krim, men blir vel langt. Blir litt lei av fobiene til Mina, tar for mye plass i boka. Ellers grei underholdning.

Noen ganger kan man få utbytte av å starte dagen med en liten matforgiftning og hodet i ei bøtte - jeg brukte en dag på å lese "Sekten" som har 732 sider! Begynnelsen var litt sen og tørr, men jeg skal love at det tok av så det holdt! Jeg skulle jo spare denne til påske...

Krimbøker

Leste