Nærmeste pårørende

av (forfatter) og Silje Beite Løken (oversetter).

Hr. Ferdinand 2008 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Journalisten Dicte Svendsen mottar en film i posten der et bestialsk drap blir utført. Drapet peker på at muslimsk fundamentalistisk terror kan ha kommet til Danmark. Med filmen som eneste spor blir kriminalassistent John Wagner satt til å oppklare den makabre drapssaken. Dicte slites mellom sitt journalistiske instinkt som er å publisere saken, og samtidig vissheten om at saken vil ramme alle velintegrerte muslimer i landet. I mens kjemper datteren Rose sin egen skjulte kamp i forhold til ekskjæresten Aziz. Dette er den fjerde boka om journalisten Dicte Svendsen.

Forlag Hr. Ferdinand

Utgivelsesår 2008

Serie Dicte Svendsen (4)

Genre Krim

Omtalt sted Danmark

Serier jeg leser og ønsker å lese.

• "Personskade" av Elsebeth Egholm
  • "Ti pluss en" av Ed McBain