Alt er mitt

psykologisk thriller

Kagge 2018 Innbundet

Møt Clara og Haavard, et vellykket ektepar i en arvet villa på Oslo Vest. Han er lege fra en gammel Oslo-familie. Hun er den ambisiøse outsideren fra Vestlandet som har fått toppjobb i Justisdepartementet. Nå rystes Oslo av to drap. Begge ofrene har innvandrerbakgrunn. Konsekvensene i et komplisert flerkulturelt samfunn er uoversiktlige. Etter hvert når saken helt til justisministerens bord, samtidig som den får store konsekvenser for Haavard og Clara og truer familiefreden.

Men dette er bare begynnelsen. "Alt er mitt" er en psykologisk thriller der ingenting er som vi tror. Boken veksler elegant mellom fortid og nåtid, mellom intriger i maktens korridorer og i et moderne samliv, mellom skildringer av Oslo og Vestlandet. En overraskende, velskrevet og medrivende krim, inspirert av bøker som "Flink pike" av Gillian Flynn og "Piken på toget" av Paula Hawkins.

«Utspekulert og raffinert spenningsforfatter.» Aftenposten

"Effektiv thriller... Fengende og velkomponert debut." VG

"Velskrevet og fornøyelig" Ingvar Ambjørnsen

Forlag Kagge

Genre Thriller

Språk Bokmål Nynorsk

Velskrevet og god, spennende, overraskende. 5 +. (kun noen få litt langdryge partier trekker litt ned..nesten en sekser dette, men jeg gir sjelden 6)

Veldig god og spanande krim! Lillegraven har eit nydeleg språk, her både på nynorsk og bokmål, noko som fell godt saman med synsvinkel og personar i boka. Meir, meir!

Mest som en huskeliste for meg selv.
Mange forfattere som for meg vil bli nye bekjentskaper.
Uprioritert rekkefølge.

• "De du ikke kjenner - roman" av Hedda Tollefsrud