Den tause pasienten

av (forfatter) og Line Gustad Fitzgerald (oversetter).

Cappelen Damm 2020 Innbundet

ISBN13 9788202598839

EAN 9788202598839

Genre Thriller

Omtalt sted London

Hørte denne på lydbok, egna seg utmerket til det. Jeg liker hvordan historien tar form etter hvert som en får orden på tidsplanene. Og god slutt!

The silent patient:
Denne var spennende! Først redd ene og alene fordi den var på engelsk. Den er skrevet veldig enkelt som gjorde dette helt uproblematisk.
Historien er spennende, den skaper umiddelbart interesse og forfatteren klarer å holde den jevnt gjennom boken. Jeg satt med ulike tanker og følelser om hva som hadde skjedd. Ulike følelser knyttet til karakterene. Forfatteren har virkelig klart å skape realistiske karakterer som man føler med og som man tidvis føler en del motoverføring med. Jeg tror forfatteren har klart å skape alle de følelsene i Meg som han mente når han skrev denne. Ved noen tilfeller tenkte jeg at «nei, dette blir for dumt», men så snur historien og det skjer gang på gang. Som med mye krim er jeg alltid spent på slutten da den ofte kan felle hele boka. Denne slutten var veldig bra. Jeg likte den veldig godt. En bok jeg ikke ville legge fra meg som var rask å lese.

Denne hadde jeg nok for høye forventninger til! For meg ble det en god blanding av spennende, rar og enkel. Fikk litt følelsen av at den var over før den hadde begynt.

About love. About how we often mistake love for fireworks - for drama and dysfunction. But real love is very quiet, very still. It's boring, if seen from the perspective of high drama. Love is deep and calm - and constant

You become increasingly comfortable with madness - and not just the madness of others, but your own. We’re all crazy, I believe, just in different ways.

Mest som en huskeliste for meg selv.
Mange forfattere som for meg vil bli nye bekjentskaper.
Uprioritert rekkefølge.

Legger ut bøker vi har lest i lesesirkelen.

Popsugar

Etter Flink pike (Gone girl) ble blågrønne forsider med gule detaljer kode for en bestemt type psykologisk thriller: Hovedpersonen er en kvinne. Vi er usikker på om vi kan stole på henne. Det kommer (minst) en twist underveis.

Jeg elsker disse bøkene, og har samlet noen her. Kom gjerne med tips til flere slike!

Ja, jeg vet, noen av bøkene i denne listen mangler den gule detaljen, men de er designmessig innen for det samme språket ;)

Spennende krim

• "Etter slutten" av Clare Mackintosh