Hardanger

noveller

Samlaget 2019 Innbundet

Det unike i det lokale. I eit skur på Kvanndal Kai deler tre framande ei flaske sprit ei natt opp mot jul. Ei mor og ei dotter køyrer innover dei farlege vegane i Hardanger - mora vil vise den likesæle tenåringsjenta kor ho sjølv kjem ifrå. Ein mann lagar 50 liter sider på bestilling, men det går ikkje heilt etter planen. Novellene i «Hardanger» handlar om å reise bort og om å komme heim, og om å alltid bere med seg staden ein kjem ifrå. Eikemo skriv om det innforståtte og unike i det lokale og om det alle kan kjenne seg att i: fellesskap, vennskap og kjærleik og ambivalensen i relasjonane mellom menneske.

Forlag Samlaget

Språk Nynorsk

ENDELIG satt den helt! :-) Etter to forsøk hvor det har vært delvis stang ut så var det kjekt å se at jeg denne gangen fikk det helt til med teksten til Eikemo. Denne novellesamlingen er bare helt fantastisk!
Hun skriver godt om relasjoner mellom mennesker,noen er såre mens andre er bare vakre. Hun har som alltid et skarpt blikk på mennesker og samfunn.

Les gjerne hele omtalen min her.

Uthevet tekst

skriv bildebeskrivelse herHer er listen for 2020

«En slags bokklubb» er en lavterskelbokklubb på FB som administreres av Siri Vilberg

skriv bildebeskrivelse her

I tillegg har vi avtalt å lese første del av "Anna Karenina" av Leo Tolstoj innen 15.mars 2020. Del 2 fra 15.mars.

Samme mål som i fjor, å lese 52 bøker.

• "Jeg vet meg et land" av Victoria Bø
  • "Kart over Canada - noveller" av Dorthe Nors
  • "Spøk" av Domenico Starnone
  • "Tiden er ilden vi brenner i - roman" av Thomas Marco Blatt
  • "Premien for alt - roman" av Ingvild Holvik
  • "Les pakningsvedlegget nøye - ta vare på pakningsvedlegget. Du kan få behov for å lese det igjen" av Karen Havelin
  • "Ungen - roman" av Aina Basso
  • "Syng, gravløse, syng" av Jesmyn Ward
  • "Ti minutters stillhet - rugbyspillerne som forsvant fra Mar del Plata" av Claudio Fava
  • "Brev til Noreg" av Mona Ibrahim Ahmed
  • "Ene | barnet - roman" av Ida Hegazi Høyer