Kan jeg bli med deg hjem

noveller

Oktober 2016 Innbundet

Ingen bokelskere følger dette verket.

En sekstenåring lurer seg inn i et hus som ikke er hennes. En ung kvinne får blåmerker og vet ikke om hun liker det. En mann drar til Sør-Amerika med sin kone for å adoptere en gutt, men trekkes i stedet mot en litt for stor jente.

I de ni novellene i denne boka er det kort vei fra lengsel til skamløshet og videre til overtramp. Det handler om mennesker i oppbrudd -- fra vennskap, ekteskap og kjæresteforhold. Alle gjør ting de skammer seg over, og alle klamrer seg til forestillingen om at det finnes noe som er større enn det de forlater.

Forlag Oktober

God debut av Marie Aubert. Novellene har driv, og etterlater undring om menneskets vesen og tildels følelse av ubehag.

Jeg pleier ikke å like noveller, men disse likte jeg virkelig!! Så vare og såre. Masse følelser og store historier på få sider! Anbefales!!

En liten og god novellesamling med noveller som definitivt gir en noe å tenke på lenge etter at den er ferdig lest.

Ja!
Jeg trodde ikke novellesamlinger var min greie, men denne holdt på oppmerksomheten min til siste side. Fengende historier og en imponerende god gjengivelse av mellommenneskelige relasjoner. Dialogene er også usedvanlig godt skrevet.
Jeg leste Gryttens "Menn som ingen treng" umiddelbart før denne, og "Kan jeg bli med deg hjem" er mange hakk bedre.

Gutten het Anders. Mamma og pappa hadde bestemt det lenge før han ble født, og nå var han født lenge før han skulle

Bøker med omslag i ulike nyanser av fargen som kalles millennial pink.

Legger ut bøker vi har lest i lesesirkelen.

Målet er 40 bøker