Når isen brister

av (forfatter) og Elisabeth Bjørnson (oversetter).

Gyldendal 2017 Innbundet

Hun forelsker seg i den øverste sjefen. Kort tid etter forsvinner han, og liket av en ung kvinne blir funnet i huset hans.

Emma har en elsker. En elsker som er alt hun har drømt og mere til. Det er bare ett problem, han er direktør i kleskjeden som hun arbeider for. En upraktisk detalj, men samtidig veldig pirrende.
Etter forlovelsesmiddagen deres forsvinner Jesper sporløst. Og ikke lenge etter blir en ung kvinne funnet bestialsk myrdet i hans flotte hus i en fasjonabel forstad til Stockholm.
Peter Lindgren er en resignert, men rutinert politietterforsker. Han får hjelp av atferdsforskeren Hanne Lagerlind i etterforskningen av det bestialske drapet på den unge kvinnen. Drapet har tydelige likheter med en ti år gammel sak, som fortsatt er uløst.
Hvem er den drepte kvinnen? Har drapet noe med den ti år gamle saken å gjøre? Og hvor er den forsvunne elskeren?
Når isen brister er en psykologisk krim, både skremmende og overraskende.
«Camilla Grebe står støtt på egne bein som krimforfatter...» Jarle Natland, Stavanger Aftenblad
«Jeg klarte ikke å legge den fra meg; den kryper under huden på deg og blir der.» Liv Lysaker, LO Media
«Camilla Grebe har skrevet en spennende og overraskende psykologisk thriller som jeg slet med å legge fra meg.» Bokelskerinnen

ISBN13 9788205492776

EAN 9788205492776

Omtalt sted Sverige

jeg er kjempeheldig som finner så mange fine spennende krimbøker- Dette er nok en!!!!

Flere lyst til å lese bøker.

• "Alle midler tillatt - kriminalroman" av Jenny Rogneby
  • "Husdyret" av Camilla Grebe