Den niende graven

av (forfatter) og Henning Kolstad (gjendikter).

Aschehoug 2016 E-bok

I et vinterkaldt Stockholm har Sveriges justisminister forsvunnet sporløst på den korte veien mellom riksdagen og en ventende bil. Omtrent samtidig blir konen til en kjent dansk tv-personlighet funnet drept i luksusvillaen nord for København.

DEN NIENDE GRAVEN er en intrikat konstruert thriller der Stefan Ahnhem forteller hva som fikk politietterforsker Fabian Risk til å forlate Stockholm og flytte tilbake til Helsingborg. Fabian og den danske etterforskeren Dunja Hougaards spor krysser hverandre i et iskaldt Skandinavia der de dras stadig dypere inn i en konspirasjon som viser seg å være verre enn noen av dem hadde kunnet forestille seg. De tvinges til å konfrontere demonene som lurer i menneskenaturens aller mørkeste gjemmer.

DEN NIENDE GRAVEN er den andre, frittstående boken om Fabian Risk. Det er en intrikat komponert roman som utspiller seg et halvt år før OFFER UTEN ANSIKT.

ISBN13 9788203371677

EAN 9788203371677

Omtalt sted Sverige Danmark

murstein , men spennende- god intrige og mange karakterer Jeg storkoste meg

Litt merkelig og uvant, at den andre boken i serien, er kronologisk den første. Litt irriterende.
Som i den første boka skriver forfatteren veldig bra, og det er spennende, kan være litt forvirrende at den hele tiden veksler mellom to forskjellige løp med forskjellige etterforskere, som i den første boka, er det en del usansynligheter som trekker veldig ned, gir også denne terningkast 4.

Denne listen inneholder bøker jeg har lest i 2016. Inkluderer også bøker jeg har startet på tidligere, men som fullføres i løpet av dette året.
Målet er å lese minst en bok i uka!

Som jeg har lyst til å lese

• "Atten grader minus" av Stefan Ahnhem
  • "Bye bye Blackbird - krim" av Jesper Stein