Den niende graven

av (forfatter) og Henning Kolstad (oversetter).

Aschehoug 2016 E-bok

I et vinterkaldt Stockholm har Sveriges justisminister forsvunnet sporløst på den korte veien mellom riksdagen og en ventende bil. Omtrent samtidig blir konen til en kjent dansk tv-personlighet funnet drept i luksusvillaen nord for København.

DEN NIENDE GRAVEN er en intrikat konstruert thriller der Stefan Ahnhem forteller hva som fikk politietterforsker Fabian Risk til å forlate Stockholm og flytte tilbake til Helsingborg. Fabian og den danske etterforskeren Dunja Hougaards spor krysser hverandre i et iskaldt Skandinavia der de dras stadig dypere inn i en konspirasjon som viser seg å være verre enn noen av dem hadde kunnet forestille seg. De tvinges til å konfrontere demonene som lurer i menneskenaturens aller mørkeste gjemmer.

DEN NIENDE GRAVEN er den andre, frittstående boken om Fabian Risk. Det er en intrikat komponert roman som utspiller seg et halvt år før OFFER UTEN ANSIKT.

ISBN13 9788203371677

EAN 9788203371677

Omtalt sted Sverige Danmark

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Dette er noe av det verste mølet jeg har vært borti. Det er nesten så jeg skammer meg over at jeg leste hele boka, snakk om bortkasta tid. Denne burde vært plassert i splatteravdelingen, hvis det finnes noe sånt. Teksten på baksiden er veldig misvisende da den ekstreme volden og alt grapset i handlingen ikke nevnes med ett ord. Jeg sier meg ferdig med denne forfatteren.

murstein , men spennende- god intrige og mange karakterer Jeg storkoste meg

Så spennende at jeg ikke alltid turde lese den på sengen! Måtte faktisk stå opp et par ganger sjekke at alt var låst ... og låse soveromsdøren....

Denne listen inneholder bøker jeg har lest i 2016. Inkluderer også bøker jeg har startet på tidligere, men som fullføres i løpet av dette året.
Målet er å lese minst en bok i uka!

Som jeg har lyst til å lese

Bøker som bør kjøpes og leses i 2017

Egen oversikt over bøker i 2017