Løgnenes konge

av (forfatter) og Kjersti Velsand (gjendikter).

Hr. Ferdinand 2008 Innbundet

Advokaten Jackson Workman opplever at liket av faren blir funnet, ett år etter hans mors død. Faren forsvant samme natt som moren døde. Før Workman får snudd seg, er han ikke bare offer i en familietragedie, han er også hovedmistenkt i en mordsak. Han er nødt til å innlede en desperat jakt på sannheten, og tvinges samtidig til å se sin fortid i øynene. Dette er forfatterens debutroman.

Jackson Workman Pickens er advokat - dog mer av plikt enn med liv og sjel. Ett år etter hans mors død blir liket av hans far funnet, faren forsvant samme natt som moren døde. Før Workman får snudd seg er han ikke bare offer i en familie.tragedie, han er også den hovedmistenkte i en mordsak. Han innleder en desperat jakt på sannheten og tvinges samtidig til å se sin fortid i øynene med alt som ligger begravet der. En usedvanlig velkomponert spenningsroman - og en overrumplende debut. John Hart er USAs nye krimtalent og spås en fremtid som den nye John Grisham. "En usedvanlig kompleks og velkomponert spenningsroman." - Publishers Weekly "En ambisiøs debut-krim ... godt skrudd sammen ... en medrivende prestasjon." - People Magazine "Gjør plass til John Hart på hyllen med John Grisham, James Lee Burke og Patricia Cornwell." - Lars Ole Saurberg, Jyllands-Posten "Spenningsdebutanten John Hart kan hamle opp med Pat Conroy, John Grisham og Stephen King." - Thomas Harder, Politiken

Forlag Hr. Ferdinand

Utgivelsesår 2008

Genre Krim

Omtalt sted North Carolina

Klassisk Hart.
Poetisk krim om familiære tragedier med fatale utganger.
Synes kanskje denne var litt tung å komme i gang med, men spenningen øker så det holder utover i boken.

Langdryg

• "Mørkets engler" av R.J. Ellory