Jeg vet hvor du bor

EAN 9788203360572

Serie Marian Dahle (1)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Oslo

Ikke Lindells beste krim dette. Et fremskritt å bruke Mariann Dale som hovedetterforsker som ikke er så A4 som Cato Isaksen. Men den første 3/4 av boka blir kjedelig. Det skjer lite, og det er ingen fremskritt i etterforskningen. Den siste 1/4 er spennende og bra, og veier opp for den kjedelige starten. Boka får derfor terningkast 4 fra meg.

Muligens hadde jeg for store forventninger etter ha lest gode anmeldelser. Synes boka var ganske kjedelig og stillestående og Mariann Dale ble litt for spesiell. Tok seg opp mot slutten, men i forhold til tidligere bøker av Unni Lindell ble dette en nedtur. Bikker mellom 3 og 4 her.

Gnistrende siste 50 sider, men ellers var dette syltynne greier. Grunnlaget er sikkert lagt for flere Marian Dahle-bøker, som jeg håper vil vise en bedre utgave av hovedpersonen. Her er hun langt unna det som forventes av en ansvarlig politi-etterforsker..

En tynn sølvtråd av høst hadde spunnet seg rundt trærne i oppkjørselen, og fasaden var tatovert av skyggene fra dem. Gresset langs bygget var høstskarpt i fargen, som om det lyste litt ekstra før forråtnelsen og frosten ville sette inn.

Be successful, it drives people crazy.

Denne listen inneholder bøker jeg har lest i 2016. Inkluderer også bøker jeg har startet på tidligere, men som fullføres i løpet av dette året.
Målet er å lese minst en bok i uka!

Her er en oversikt over bøker jeg har lest i 2016. Bøkene legges kronologisk inn etter lesedato.

De 11 mest populære bøkene for voksne på Tysvær folkebibliotek 2017

Bøker lest.