Jeg vet hvor du bor

kriminalroman

Aschehoug 2016 Innbundet

Seks år gamle Thona forsvant i en parsellhage i Oslo for femten år siden. Hun er fortsatt savnet. Politiførstebetjent Marian Dahle har vært borte på grunn av dårlig psyke og skade, men får nå i oppdrag av Cato Isaksen å se på cold casesaken. Duedamens sønn, Glenn Haug, var lenge mistenkt.

I ly av gjenopptagelsen settes en brutal hevn ut i livet. Menn blir kidnappet, torturert og forsøkt drept. Ingen skjønner den grusomme sammenhengen, før det nesten er for sent. Ting er ikke slik de ser ut. Marian får en farlig fiende. Og en natt er han der, i huset hennes.

Dette er første Marian Dahle-bok.

ISBN13 9788203360572

EAN 9788203360572

Ikke Lindells beste krim dette. Et fremskritt å bruke Mariann Dale som hovedetterforsker som ikke er så A4 som Cato Isaksen. Men den første 3/4 av boka blir kjedelig. Det skjer lite, og det er ingen fremskritt i etterforskningen. Den siste 1/4 er spennende og bra, og veier opp for den kjedelige starten. Boka får derfor terningkast 4 fra meg.

Muligens hadde jeg for store forventninger etter ha lest gode anmeldelser. Synes boka var ganske kjedelig og stillestående og Mariann Dale ble litt for spesiell. Tok seg opp mot slutten, men i forhold til tidligere bøker av Unni Lindell ble dette en nedtur. Bikker mellom 3 og 4 her.

Her har Lindell virkelig tatt seg opp! Stalker-temaet er tydeligvis in for tiden og dette er et meget godt eksempel! Drivende spenning hele veien, skikkelig creepy denne her!

En tynn sølvtråd av høst hadde spunnet seg rundt trærne i oppkjørselen, og fasaden var tatovert av skyggene fra dem. Gresset langs bygget var høstskarpt i fargen, som om det lyste litt ekstra før forråtnelsen og frosten ville sette inn.

Be successful, it drives people crazy.

Denne listen inneholder bøker jeg har lest i 2016. Inkluderer også bøker jeg har startet på tidligere, men som fullføres i løpet av dette året.
Målet er å lese minst en bok i uka!

Her er en oversikt over bøker jeg har lest i 2016. Bøkene legges kronologisk inn etter lesedato.

Bøker lest.

• "Evas siste vitne" av Tove Alsterdal