Fremmedlegeme

krimroman

Bonnier norsk forlag 2022 Innbundet

Lilja og Betzy er blant kvinnene som gjemmer seg for sine voldelige menn på en jordbærgård i indre Østfold. Stedet er driftet på ideell basis av en kvinne i 60-årene. Hun gjør alt for å hjelpe. Eller gjør hun det? En dag oppdager Lilja overvåkningskameraer i trærne. Og seks år gamle Bambi går i søvne en natt og finner noe fryktelig i skogen. Den unge politibetjenten Lydia Winther, kalt Snø jobber igjen på politihuset med Hay og Marian Dahle. En førti år gammel savnetsak fører Snø til gården. Det skal sette livet hennes i fare. Nesten for sent går den grufulle sannheten opp for henne. At det finnes farlige menn i verden er noe alle vet, men finnes det også farlige kvinner?

UNNI LINDELL er en av Norges mestselgende forfattere med over 7 millioner solgte bøker. Hun har mottatt Rivertonprisen to ganger: for Drømmefangeren i 1999 og for Dronen i 2019. Hun ble nominert til den samme prisen for den forrige boken om Snø, Nabovarsel.

Forlag Bonnier norsk forlag

Utgivelsesår 2022