Vi skal ikke våkne

Aschehoug 2019 Innbundet

Den tidligere avhørslederen Thorkild Aske blir tvunget til å vende tilbake til sine røtter på Island. Faren, den karismatiske miljøaktivisten Ulfur, er uhelbredelig kreftsyk. I tillegg sitter han i fengsel, dømt for drapet på sin unge kjæreste. Thorkild og søsteren Liz tar turen til sagaøya for et siste farvel. Faren hevder han er uskyldig dømt, og Thorkild og Liz vikles raskt inn i saken, som avdekker nye sannheter om deres egen familiehistorie og klimaforkjempernes mørke hemmeligheter. Den dramatiske reisen rundt på øya setter både Thorkild og de rundt ham i stadig større fare.

Kriminalromanene om Thorkild Aske er solgt til 18 land, og har mottatt strålende kritikker. Vi skal ikke våkne er den tredje boken i serien og tar Bakkeids gotisk-uhyggelige stil og lakoniske humor til nye høyder.

ISBN13 9788203364198

EAN 9788203364198