St. Avenger

Aschehoug 2021 Innbundet

Stavanger - det var der det gikk til helvete. Det var der han mistet Frei. Det var der han mistet jobben.

Når det ille tilrede liket av det som antas å være politimannen Simon Bergeland blir funnet nedgravd i sanddynene på Solastranda, må Thorkild Aske vende tilbake til Stavanger på leting etter svar. Simon var ikke bare Freis kjæreste, han var også grunnen til at Thorkild fikk sparken i Spesialenheten. Det viser seg snart at ingenting i fortiden var slik han trodde, og når truslene begynner å hope seg opp, blir det også klart for Thorkild at returen til Stavanger ikke bare er uønsket, den kan også ende med å koste ham livet.

St. Avenger er Heine Bakkeids fjerde kriminalroman i den kritikerroste serien om Thorkild Aske.

«Heine Bakkeid er god på vær og vind mellom to permer. Han skal også ha honnør for å holde styr på et stort persongalleri. Dessuten kan han skrive dialoger så det smeller. (...) Som sagt er dette den fjerde boken om Thorkild Aske. Mange lesere har nok plass i hylla til en til.» Ingvar Ambjørnsen, VG

«Endelig en skikkelig Stavanger-krim. Stavanger og hevn spiller viktige roller i dyster og velskrevet «Nordic noir». (...) For dette er bra saker, der vi får empati med denne etterforskeren som også er et offer, og der handlingen snor seg fram og tilbake uten for mye action, men med menneskelig klokskap, sterk stil og et forblåst Stavanger som en særdeles passende bakgrunn.» Marit Egaas, Stavanger Aftenblad (Terningkast 5)

ISBN13 9788203364204

EAN 9788203364204