Siste spiker

av (forfatter) og Henning Kolstad (oversetter).

Aschehoug 2021 Innbundet

Han har utpresset. Han har mishandlet. Han har voldtatt. Han har gått over lik for å nå helt til topps. Han er foraktelig på alle vis. Han heter Kim Sleizner og jobber som politisjef i København.
Dunja Hougaard har gått under jorda for på eget initiativ å etterforske sin tidligere sjef. I månedsvis har hun og teamet hennes samlet inn informasjon. Da en høyt ansett mann innenfor den danske etterretningstjenesten blir funnet sammen med en naken, ukjent kvinne i en bil på havbunnen utenfor Refshaleøen, begynner det endelig å bli klart for å utløse fellen. Spørsmålet er bare for hvem.

Samtidig, på den andre siden av sundet, får den svenske politimannen Fabian Risk en beskjed som forandrer alt.

«Stefan Ahnhem er utvilsomt en av Sveriges fremste krimforfattere. Han er en entertainer for de som setter pris på høyspenning. Denne boken skuffer ikke.» Nisse Scherman, Dast Magazine

ISBN13 9788203368813

EAN 9788203368813