Helvete

av (forfatter) og Kim Hiorthøy (illustratør).

Cappelen Damm 2019 E-bok

Nyskilte Rakel har flyttet fra enebolig til rekkehus og har barna i oddetallsuker. I partallsukene har hun mye tid, og en dag bestemmer hun seg for å gå løs på hageflekken med den litt rustne spaden som står i skjulet. Ikke før har hun begynt å grave, så støter hun på en lem som viser seg å føre lukt til helvete. Med umiskjennelig loesk blikk og humor blir vi med på en reise inn i mørkets hjerte.

ISBN13 9788202644024

EAN 9788202644024

Genre Humor

Språk Bokmål Nynorsk

[...] noe hadde blitt skjevt mellom dem. Det ble vanskelig å snakke. De ville ikke være uvenner, men det lå en liten mørk klump av noe usagt og dirret et sted. De lot kroppene ta seg av kommunikasjonen. Det fungerte fortsatt som det skulle. Det var uansett lite å si som ikke huden allerede formulert bedre.

Hun møtte et par menn på kafé, for å teste kjemien, som de hadde skrevet på nettet. Kjemien var midt på treet. Eller litt under. Rakel hadde uansett alltid vært skeptisk til kjemi. Kom opp i det til muntlig på ungdomsskolen. Det hadde gått til helvete.

Men tredjepersonen hadde en letthet over seg. Som om alt var greit. Rakel hadde snarere en tyngde. Som om ingenting var greit. Hun skjønte godt at lettheten var mer tiltrekkende. Dessuten var Rakels latter ikke perlende. Men vanlig. Helt uten perler.

• "Ekko av en venn - roman" av Ingvar Ambjørnsen
  • "Sibylle - roman" av Ingrid Z. Aanestad
  • "Pappaklausulen" av Jonas Hassen Khemiri
  • "Dyrene i Afrika" av Erlend Loe
  • "Historien om Ásta - hvor drar man om det ikke finnes noen vei ut av verden?" av Jón Kalman Stefánsson
  • "Samtaler med venner" av Sally Rooney
  • "På motorveiene - roman" av Runa Fjellanger
  • "Ikkje" av Agnes Ravatn
  • "Kjære Ijeawele, eller Et feministisk manifest på femten forslag" av Chimamanda Ngozi Adichie
  • "Om dyr og syn - roman" av Tormod Haugland
  • "de - roman" av Helle Helle