Tollak til Ingeborg

Cappelen Damm 2020 Innbundet

Dei kallar han Tollak til Ingeborg. Den gamle stabukken som bur oppe ved sagplassen. Alle veit at han har gjort ting på sin eigen måte. Alle veit kva han gjorde med dei gutane. Alle veit at ungane hans ikke kjem heim så ofte. Alle veit han tok til seg han dei kalla Oddotosken. Og alle hugsar den gode kona hans, Ingeborg. Men det er noko folk ikkje veit. Det er på tide å fortelje.

ISBN13 9788202645625

EAN 9788202645625

Språk Nynorsk

Tollak er en mann av få ord. Han er sint, sta, og liker ikke at verden og tiden går framover. I tillegg er han periodedranker, originalen i bygda og full av kjærlighet til kona Ingeborg.
Det er ikkje slik, sa eg, at om eg ikkje seier stort, så er eg ordlaus..
Nå er hans tid kommet, og det er på tide å fortelle. I boka følger vi han mot samtalen han skal ha med ungene før han dør.

Tore Renberg skriver godt, og denne korte boken er både velskrevet, mørk og vakker. Den rommer mye, både sagt og usagt, på noen få sider. Boka kan leses i ett jafs, men les sakte og dvel ved intensiteten og drivet i fortellingen.

Jeg må tenke litt mer på Tollak og Ingeborg før jeg begynner med en ny bok, kjenner jeg. Skulle gjerne hørt Ingeborgs fortelling også, om hvordan det var å være kona til Tollak. Dette er en bok som varer lenge etter den er slutt. Anbefales!

En bok av en mann, som veldig mange menn - som ikke tilhører den nye generasjonen av "menn" vil kjenne seg igjen i. Tror det er en fordel om at du er mann, når du leser denne. Lettere å kjenne seg igjen.

Eg gjorde mykje skit før eg møtte deg, sa eg. Viss du får høyre nokre historier, så kan det hende det er sant.
Ho varma hendene på koppen, liksom falda dei om han.
Men eg er ikkje slik lenger, sa eg. Eg har ingen grunn for å vere slik lenger.

Det er ikkje slik, sa eg, at om eg ikkje seier stort, så er eg ordlaus.

• "Dei vaksnes løgnaktige liv - roman" av Elena Ferrante
  • "I dag jeg, i morgen du" av Kjersti Annesdatter Skomsvold