Dronningen sover

fortelling

Cappelen Damm 2000 Innbundet

Fortellingen handler om kjærligheten, slik den ble i den 56-årige bankfunksjonæren Astor Eriksens liv. Dronningen heter Grete Reim, og er forfatter av rosa kjærlighetsromaner. Når fortellingen nedtegnes har de levd sammen i tretti år.

Utgivelsesår 2000

ISBN13 9788202201432

EAN 9788202201432

bra om alkoholisme og ensomhet

Jeg begynte å lese denne boken i dag tidlig og tanken var å lese denne litt på siden av andre bøker. Men jeg likte den såpass godt at jeg bare leste den ferdig samme dagen. Det er ikke en lang bok men det er en håpløs/trist bok. Alkoholisme og tapte tider beskrives godt. Det er flere morsomme beskrivelser også. Jeg er glad jeg bestemte meg for å lese litt mer av Ambjørnsen i år

Jeg flytter rundt på gjenstander som ingen trenger, og tenker tanker som bare er til overs.

Det er slik menn er skapt. Klossete i kjærlighet og brå i erotikken.

Jeg elsker henne, men fra annen etasje. Og jeg tror i grunnen at hun elsker meg. Der nede i første.

Jeg elsker henne,men fra en annen etasje.=g jeg tror i grunnen at hun elsker meg.Der nede i første.

I månedene som hadde gått etter vår felles tørrlegging, det jeg i mitt stille sinn kalte ørkenvandringen, hadde det ikke gått en eneste dag uten at jeg hele tiden tenkte på alkohol

Noen forfattere har den fantastiske evnen at de får sagt mye bra med få ord. Her er et forsøk på å samle noen av de beste kort-romanene (her definert til under 300 sider) som jeg har lest. Enkelte av dem kan nok karakteriseres som noveller snarere enn romaner, men de får likevel være med.

Bøker jeg har lest

Liste for romaner og fiction - boksamling

• "Det gyldne vakuum" av Ingvar Ambjørnsen
  • "Sorte mor - noveller" av Ingvar Ambjørnsen