Dyrene i Afrika

Cappelen Damm 2018 Innbundet

Dyrene i Afrika er en historie om avmakt, aktivisme, avvik og tøylesløst begjær.

Fem enkeltpersoner - en tannlege, en biolog, en filmklipper, en forfatter og en politietterforsker - kjenner dragninger og tilbøyeligheter de ikke forstår hvor kommer fra.

De gjennomgår en radikaliseringsprosess og forstår etter hvert at dersom verden skal overleve, må noen gå i bresjen.

ISBN13 9788202598891

EAN 9788202598891

Omtalt sted Norge Afrika

Altså... HVA HAR JEG LEST?!

For de som har sett «Kampen for tilværelsen» på NRK der Erlend Loe var manusforfatter husker kanskje karakteren Vidkun som hadde samkvem med dyr? Dette er boken om Vidkun. Og om vennene hans. Og om dyr. I Afrika.

Dette er noe av det mest absurde (men likevel mest humoristiske) jeg har lest. Boka handler om en tilsynelatende dysfunksjonell gjeng som alle står ved et punkt i livet der de trenger en endring. Endringen blir en reise til Afrika tilrettelagt av organisasjonen Fauna Fuckers, der målet til de fem vennene er å skjende dyr for en god sak. Litt alla «fuck for forrest» - «skjende for å bevare»

Av en eller annen grunn så anbefaler jeg boken på det sterkeste - til tross for at det er en bok om seksuelt samkvem med dyr....

En underlig morsom bok. Som sikkert er for drøy for noen, men som ga meg høylytte latterkikk. Og det er lenge siden sist.

Den inneklemte dagen opprant. I tidligere tider, ville den ikke ha vært inneklemt, men en ganske vanlig dag i rekken av andre dager og til forveksling lik dem før og etter. Men i takt med en befolkning med tilgang til stadig større ressurser, mer fritid og større drømmer, hadde dagen blitt inneklemt. I gamle dager hadde nordmenn unnlatt å reise på hytta på for eksempel Kristi Himmelfartsdag fordi de måtte jobbe dagen etter. Men etter at påfølgende dag ble inneklemt, går alt bedre.

Hvor ren kan en sti bli før den blir en ørken?

Det er dessuten en direkte sammenheng mellom hvor rene tenner man har og hvor ryddig man har det i boden. Dårlige tenner betyr rotete bod eller slett ingen bod overhodet. rene tenner betyr perfekt bod.

Jeg har mål om 30 bøker i 2018

Leseutfordring 2019