Bryllupsplanleggerens datter

av (forfatter) og Cille Dahl (oversetter).

Gyldendal 2009 Innbundet

Willa er 12 år og datter av Stella, en berømt og ettertraktet bryllupsplanlegger. Stella lever og ånder for bryllup, men romantikk for øvrig er bannlyst. Pappaen til Willa døde før hun ble født, og Stella er for ulykkelig over det tragiske dødsfallet og for rastløs til å orke å bo mer enn toppen to år på samme sted. Men da Willa og Stella flytter til Cape Cod, ser det endelig ut til at ting skal endre seg og lykken snu. Willa får sitt livs første bestevenninne og kanskje, kanskje en mulig kjæreste.

Varmt og morsomt om kjærlighet, savn og ønskedrømmer!

12 år gamle Willa Haversham elsker gamle klassikere og kirsebær dyppet i sjokolade. Og så er hun sannsynligvis verdens dårligste til å få ønsker til å gå i oppfyllelse! Pappaen hennes døde før hun ble født, og den glamorøse moren hennes Stella er for ulykkelig over farens tragiske død og for rastløs til å orke å bo mer enn toppen to år på samme sted. Men da Willa og Stella flytter til Cape Cod, ser det endelig ut til at ting skal endre seg og lykken snu. Willa får sitt livs første bestevenninne og kanskje, kanskje en mulig kjæreste. Hun oppdager at hun har en kjempekul bestemor som har sitt eget sjokoladeutsalg. Og det beste av alt: Det ser ut som om isdronningen Stella er interessert i Willas engelsklærer Sam ? rett og slett perfekt pappamateriale, tenker Willa.Selv om hennes eget bryllup ble en tragedie, er bryllup det Stella lever og ånder for ? og lever av. Stella er en berømt og ettertraktet bryllupsplanlegger, men romantikk forøvrig er bannlyst, og Willa får ikke nærme seg bryllups-studioet og langt mindre bryllupene moren arrangerer. Stella har sitt eget tolv-punkts-program for å arrangere det perfekte bryllup. Det trettende punktet er det Willa som har kommet på. Og da moren skal arrangere bryllupet til et berømt filmstjerne-par, holder Willas trettende, hemmelige kjærlighetsingrediens på å ødelegge alt. For alltid. Og bare Willa kan gjøre det godt igjen ...Denne boken er søtere enn de sjokoladedyppede kirsebærene hovedpersonen elsker å spise! School Library Journal"En fornøyelig, hjertevarm og morsom historie, som også berører livets alvor og kjærlighetens irrganger. Romantisk og ekte!" Kirkus Review"En perle av en bok" Publisher's Weekly

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788205393455

EAN 9788205393455

Serie Sukkerspinn

Omtalt sted Nordøstlige Stater

Bøker jeg ønsker meg, fint hvis noen ønsker å bytte bort disse(eller til nød selge).

Helst innbundet utgave der dette er mulig. Helst ikke bøker merket Leseeksemplar eller kasserte biblioteksemplarer.