Faen, faen, faen

Flamme 2023 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Forlag Flamme

Utgivelsesår 2023

Serie (509)

Jeg leser alltid Strømsborgs bøker sakte. Jeg liker rytmen i språket og alle gjentakelsene, men mest av alt liker jeg sinnet, spesielt i denne boka. Den handler om Britt, som alltid har gjort alt riktig, tatt ansvar, holdt ut. Men nå er det faen meg nok..

Da var jeg blitt stor nok til å skjønne at man ikke alltid skal etterligne hva folk gjør, noen ganger skal man gjøre det stikk motsatte. Ingen forteller deg hva som er hva, riktignok, det må du finne ut av selv.

Å være kvinne er å be hele familien sin om å holde kjeft, jeg klarer ikke å høre meg selv tenke.

Alle rundt meg ser at jeg er sint. De som kjenner meg, ser det, og de som ikke kjenner meg, ser dett også. Men ingen har noensinne spurt meg hvorfor jeg er det.

• "Xiania - 1" av Lotta Elstad
  • "Aftenland" av Therese Bohman
  • "Fortrolighet" av Katie Kitamura
  • "Zetaviruset - roman" av Øystein Bogen
  • "Dama til Rune" av Marianne Teie
  • "Ingen kan spytte på et smilende ansikt - om identitet, overlevelsesteknikk og koreansk hevnkunst" av Synne Sun Løes
  • "Boksen går" av Therese Aasvik