Hvite løgner

Vigmostad Bjørke 2017 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp eller selg boka hos Bookis!

«En kompleks og spennende krimhistorie» Nordlys Et lik blir funnet i havnebassenget utenfor den tidligere marinebasen Olavsvern i Tromsø. Mannen, en russisk statsborger, har i sine etterlatte papirer mobilnummeret til Alexander Winther. Mot slutten av andre verdenskrig sniker en mann kalt Jurij seg over den tyske frontlinjen i Finnmark og glir umerkelig inn blant sivile som tvangsevakueres sørover. Jurij slår seg ned i Nord-Norge med kona Nina, og sammen får de en sønn. Parets oppdrag er å infiltrere og spionere for Sovjetunionen. Journalist i Nordlys, og tidligere spesialsoldat, Alexander Winther finner en sammenheng mellom fortiden og det som skjer i nåtid. En oppdagelse som setter ham i livsfare. Asbjørn Jaklin er tromsøværing, journalist i Nordlys, historiker og krimforfatter. Han debuterte i krimsjangeren i 2012 med «Svart frost» og ble nominert til Rivertonprisen for sin andre krimroman, «Rød sone». «Spennande og dramatisk om infiltrasjon og spionasje i Finnmark.» Bjarne Tveiten, Fædrelandsvennen

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241912481