Større enn meg

en selvbiografi

av (forfatter) og Torbjørn Ekelund (forfatter).

Pilar 2019 Innbundet

Hvor mye motstand kan et menneske tåle .- og likevel bli best i verden?
Aksel Lund Svindal er kåret til Norges mest populære idrettsutøver, og har gjennom en eventyrlig alpinkarriere vunnet 36 verdenscupseire, fem VM- og to OL-gull. Det unike med Svindals karriere er likevel ikke hva han har oppnådd, men hvordan. For første gang forteller Lund Svindal sin personlige historie, og åpner opp om prinsippene han alltid har jobbet etter, både som idrettsutøver og forretningsmann, lagkamerat og forbilde - prinsipper som har hjulpet ham tilbake til topps, når alle for lengst hadde avskrevet ham etter katastrofale fall og karrieretruende skader.
«Større enn meg» er skrevet i samarbeid med Torbjørn Ekelund. Ekelund er journalist, forfatter og redaktør i Harvest Magazine. Han har skrevet en rekke bøker, blant annet bestselgeren «Bli best med mental trening», i samarbeid med Erik Bertrand Larssen.

Forlag Pilar

Omtalt sted Norge

Omtalt person Aksel Lund Svindal

Flott bok av en stor idrettsmann og tidligere klassekamerat.

Har fulgt Aksel sin karriere men ikke veldig tett. Husker en del av høydepunktene. Likte å få det kronologisk med Aksel sine egne tanker og erfaringer gjennom opp og nedturer. Samtidig mye jeg ikke visste om hans oppvekst. Hans mentale styrke bør vi lære av

Egen oversikt over leste bøker i 2020.

• "Da jeg mistet deg" av Fionnuala Kearney
  • "Damen med bysten" av Karin Brunk Holmqvist
  • "Aldri gi opp - hvordan skape gode vaner som varer" av Peder Kjøs
  • "Theo" av Amanda Prowse
  • "Mamma er en gåte - når kroppen angriper seg selv" av Anita Kåss
  • "Pihl i hjertet - når det eneste du kan forandre, er deg selv" av Camilla Pihl
  • "Iris og Ruby - roman" av Rosie Thomas