Når det mørkner

kriminalroman

Gyldendal 2016 Innbundet

Dette er den 11. boka om William Wisting, men handlinga foregår før handlinga i den første boka; Nøkkelvitnet.

Møt William Wisting som ung mann!

Stavern 1983: Det nærmer seg jul, og snøen faller tungt. William Wisting er nyslått tvillingpappa og en fersk og ambisiøs konstabel på politivakta. Under et brutalt ran havner han plutselig i sentrum for dramatiske begivenheter, men mer erfarne politimenn overtar etterforskningen.
En vennetjeneste fører ham imidlertid på sporet av en annen forbrytelse. En ikke bare uoppklart, men sannsynligvis også uoppdaget drapssak. Bortgjemt på en forfallen låve står en gammel bil med kulehull i. Og mye tyder på at sjåføren ikke kom levende fra det.
Saken skal forme William Wisting som politimann og gi ham en innsikt han vil bære med seg resten av sin yrkeskarriere: Slekt skal følge slekters gang..

ISBN13 9788205497979

EAN 9788205497979

Omtalt tid 1980-1989

Omtalt sted Vestfold

Helt grei krim av Jørn Lier Horst, den 11. boka i serien om politietterforsker William Wisting, men så veldig spennende blir den aldri. Artig å treffe den unge Wisting. Koselig lesing for det meste. les gjerne mer i bloggen min

Er veldig glad i de tidligere bøkene om Whisiing. Denne er den svakeste. Føler ikke noe engasjement fra forfatteren. Opplever boka som en oppramsing av hendelser. Kjenner ikke gløden fra dn unge politimannen. Plottet var bra, men spenningen fraværende. Ønsker meg likevel flere....

Lier Horst har blitt en av mine favoritter. For meg ble denne boka helt annerledes og kan ikke sammenlignes med noen av de andre. Allikevel en god bok. Ikke den store spenningen, men en fin leseopplevelse!

Beklager, Jørn, denne var ikke kjempemessig. Det er den første jeg leser av Wisting-bøkene, men jeg trodde her og der det var glemt at denne ikke er for juniorpublikummet. Den var litt enkel og manglet drama der det faktisk burde vært drama. Jeg måtte forresten le godt av diverse navn i historien og mener å se at humor har stått bak enkelte av dem. Fortellerstilen er forsåvidt bra den, på riktig gir. Det blir fler, men denne får bare en treer. Jeg har nettopp lest de to siste av Frode Granhus, ser du ...

Her er en oversikt over bøker jeg har lest i 2016. Bøkene legges kronologisk inn etter lesedato.

Lest i 2016

• "På overflaten flyter vannliljene - kriminalroman" av Frode Eie Larsen