Når det mørkner

kriminalroman

Gyldendal 2016 Innbundet

Dette er den 11. boka om William Wisting, men handlinga foregår før handlinga i den første boka; Nøkkelvitnet.

Møt William Wisting som ung mann!

Stavern 1983: Det nærmer seg jul, og snøen faller tungt. William Wisting er nyslått tvillingpappa og en fersk og ambisiøs konstabel på politivakta. Under et brutalt ran havner han plutselig i sentrum for dramatiske begivenheter, men mer erfarne politimenn overtar etterforskningen.
En vennetjeneste fører ham imidlertid på sporet av en annen forbrytelse. En ikke bare uoppklart, men sannsynligvis også uoppdaget drapssak. Bortgjemt på en forfallen låve står en gammel bil med kulehull i. Og mye tyder på at sjåføren ikke kom levende fra det.
Saken skal forme William Wisting som politimann og gi ham en innsikt han vil bære med seg resten av sin yrkeskarriere: Slekt skal følge slekters gang..

ISBN13 9788205497979

EAN 9788205497979

Omtalt tid 1980-1989

Omtalt sted Vestfold

Helt grei krim av Jørn Lier Horst, den 11. boka i serien om politietterforsker William Wisting, men så veldig spennende blir den aldri. Artig å treffe den unge Wisting. Koselig lesing for det meste. les gjerne mer i bloggen min

Jeg var i tvil om jeg skulle lese denne siden den har fått lunken mottakelse. Synes boks var hyggelig lesning, ikke ofte man kan si det om en krimbok. Lettlest var den også, solid håndtverk fra Horst.

Er veldig glad i de tidligere bøkene om Whisiing. Denne er den svakeste. Føler ikke noe engasjement fra forfatteren. Opplever boka som en oppramsing av hendelser. Kjenner ikke gløden fra dn unge politimannen. Plottet var bra, men spenningen fraværende. Ønsker meg likevel flere....

Lier Horst har blitt en av mine favoritter. For meg ble denne boka helt annerledes og kan ikke sammenlignes med noen av de andre. Allikevel en god bok. Ikke den store spenningen, men en fin leseopplevelse!

Her er en oversikt over bøker jeg har lest i 2016. Bøkene legges kronologisk inn etter lesedato.

Lest i 2016

• "Katharina-koden - kriminalroman" av Jørn Lier Horst