Ute av syne

av (forfatter) og Carina Westberg (gjendikter).

Vega forl. 2012 Innbundet

David Harwood håper at en dag i fornøyelsesparken kan hjelpe mot konas depresjon og selvmordstanker. I stedet blir dagen til et mareritt. Kona Jan forsvinner fra parken, og David frykter at hun kommer til å gjøre alvor av selvmordsplanene sine. Da han melder henne savnet hos politiet, peker imidlertid fakta i ei anna retning. Det virker som om David bare har kjøpt to billetter til parken, og overvåkningskameraene har ikke fanget inn Jan. Politiet begynner å mistenke David for å ha myrdet Jan, og for å bevise sin uskyld må han grave i fortida for å finne svar.

Det hele begynner med en tur til fornøyelsesparken. David Harwood håper at en sorgløs dag på Five Mountains sammen med den fire år gamle sønnen Ethan vil hjelpe på kona Jans depresjon - som har ført til skremmende selvmordstanker. Den morsomme utflukten utvikler seg imidlertid til et mareritt. Da Jan og David kommer bort fra hverandre, kjennes det som om det Davids frykter mest, blir til virkelighet. Men da han melder henne savnet hos politiet, livredd for at hun skal ta sitt eget liv, når marerittet nye høyder. Siden David ikke engang kan bevise at kona har vært i fornøyelsesparken, virker forklaringen hans suspekt - suspekt nok til at politiet tror at hun allerede kan være død, drept av ektemannen. For at David skal kunne bevise sin uskyld og hindre at sønnen blir fratatt ham, må han se en fryktelig mulighet i øynene: At han er blitt offer for en kald, beregnende person som er villig til å skade både ham og familien hans for å hindre at en grusom hemmelighet blir avslørt.

Forlag Vega forl.

Utgivelsesår 2012

Genre Thriller

Omtalt sted New York

Flere lyst til å lese bøker.