Lazarus

kriminalroman

av (forfatter) og Henning J. Gundersen (oversetter).

Cappelen Damm 2018 Innbundet

Lazarus er sjuende roman om etterforsker Joona Linna. En død mann blir funnet i en leilighet i Oslo. I fryseren på kjøkkenet gjør politiet et grusomt funn. Offeret viser seg å være en hittil ukjent gravskjender og trofésamler. Noen dager senere kontakter en tysk politiinspektør Joona Linna og ber om hjelp i forbindelse med en drapssak på en campingplass utenfor Rostock. Joona ser at mønsteret som danner seg er ufattelig skremmende, men umulig å ignorere.

ISBN13 9788202522940

EAN 9788202522940

Omtalt sted Sverige Oslo

herlig, intrikat og kjempespennende

Intens og spennande, men for lik handlinga i tidligare utgåver. Treng noko heilt nytt og nyskapande i neste utgåve.

Spenning fra første side, roman som jeg nesten ikke klarte å legge fra meg.... Men om den hadde vært filmatisert hadde jeg ikke tørt se filmen.... for den beskriver voldsscener som bare er "too much"!! Men dog... utrolig spennende til siste slutt....

Jeg har likt bøkene om Joona Linna kjempegodt, men denne her var en gedigen skuffelse. At Jurek Walter skulle være i gang igjen var ikke det jeg hadde sett for meg. Ekstremt mye vold og grusomme skildringer av psykisk og fysisk smerte. Beklager Kepler, men begrav Jurek for godt nå. La ham hvile!

Også i år er målet å lese 52 bøker.

• "Åpen sjø" av Arne Dahl
  • "Flokkdyr" av Tana French