Mercedes-snittet

av (forfatter) og John Erik Frydenlund (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2019 Heftet

En nervepirrende psykologisk krim om hevn, synsbedrag og arr i hjertet. En gutt er forsvunnet fra skolen Lukas ser ut til å ha forsvunnet i løse luften. I skolegården møter journalisten Heloise Kaldan sin nære venn og etterforsker Erik Schäfer. Lukas mobil blir funnet, og viser at gutten var besatt av pareidoli: et fenomen der man ser mønstre i tilfeldige ting. Særlig et foto av en låvedør, som ligner et ansikt, blir interessant i etterforskningen. Er det her Lukas er? Heloise blir beordret til å stoppe en artikkel om soldater som er rammet av posttraumatisk stresslidelse for å dekke saken om den forsvunne gutten. Men da det dukker opp fakta i Lukas-etterforskingen som peker i retning av traumatiserte soldater, trenger Schäfer hjelp fra Heloise for å finne vei i virvaret av spor som finnes. Mercedes-snittet er andre bok i krimserien om Kaldan og Schäfer. Les også Likblomsten.

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241918100