Til døden skiller oss

av (forfatter) og Ragnhild Aasland Sekne (oversetter).

Goliat forl. 2019 Innbundet

En augustmorgen blir den tjuefemårige landslagsstjernen i fotball, Henrik Borg, funnet død i sengen i sin sommerstue utenfor Ystad i Skåne län. Det meste tyder på at det er et naturlig dødsfall, men en detalj forvirrer politiet: på Henrik Borgs bryst, under hans foldede hender, ligger en blå rose. I løpet av en uke, men på helt andre steder i Sverige, skjer det to lignende dødsfall: en førtisju år gammel pilot i Kiruna og en ung kvinnelig danser i Gøteborg. Rikskriminalens gjerningsmannprofileringsgruppe, GMP, kalles inn, og psykiateren Nathalie Svensson avbryter ferien sin for å bidra i saken. Hennes kollega, politioverbetjent Johan Axberg, nøler først - han har nok med sitt eget privatliv. Men en telefonsamtale får ham til slutt til å endre mening. En intens jakt på en uforutsigbar seriemorder begynner. Hvordan begås mordene? Hva er motivet? Og fremfor alt: hvor kommer han eller hun til å slå til neste gang? Til døden skiller oss er Jonas Moströms fjerde bok i serien om Nathalie Svensson og Johan Axberg.

Forlag Goliat forl.

Genre Krim