Meg, meg, meg

Tiden norsk forlag 2019 Innbundet

Hun ankommer Los Angeles sammen med kjæresten sin. Han har en jobb å gjøre, hun er bare med. Han vet hva han vil, men hva med henne?
Hun burde egentlig være en voksen, men føler seg fortsatt som et barn. Hun er redd for hva som venter, redd for å være for mye, redd for ikke å være nok. På mobilen får hun et varsel hver gang Britney Spears legger ut noe på Instagram. Hun begynner jakten etter tenåringsidolet, som fører henne tilbake til sin egen barndom. Hun leter etter svar, etter seg selv, hun leter etter Britney.

Meg, meg, meg er et nærgående generasjonsportrett av en ung kvinne i en rastløs samtid. En fortelling om skjønnhetsjag og press, forventninger og voksesmerter. Det er en bok om å lete etter seg selv og sin egen framtid, samtidig som man skyver den unna.

Forlag Tiden norsk forlag

Omtalt sted Los Angeles

Omtalt person Britney Spears

Hovedpersonen er 28 år, men føler seg ikke voksen. Kanskje prøver hun ikke så hardt å bli det heller? Hun er redd og bekymrer seg for mye, men finner en slags trøst i sin barndomsheltinne Britney Spears. Hva skjer når hun oppdager at hun kanskje er gravid? Jo, hun tar opp jakten på Britney med beundringsverdig besluttsomhet. Men hva ønsker hun egentlig å oppnå?

Hovedpersonen virker selvopptatt og overfladisk. Veldig opphengt i mat og utseende. Noe som er både slitsomt og destruktivt. Og hun sliter med å fylle livet med mening. Det er litt vanskelig å sympatisere med henne, men samtidig kan jeg forstå henne. Mange "unge voksne" vil nok kjenne seg igjen i deler av temaene som tas opp. Og selv om det høres veldig dystert ut, så har boken en humoristisk tone. litt sånn svart, pessimistisk humor!

Legger ut bøker vi har lest i lesesirkelen.

• "Du bestemmer deg for at dette er et minne" av Marianne Teie
  • "Bekymringsmelding for Hanna Tidemann - roman" av Jon Krog Pedersen