Den stille leieboeren

av (forfatter) og Morten Hansen (oversetter).

Aschehoug 2023 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Utgivelsesår 2023

ISBN13 9788203397080

EAN 9788203397080

Genre Psykologiske thrillere

Omtalt sted New York

Vi følger en kvinne som blir holdt i fangenskap av en mann. Mannen er pen, respektert, har jobb og familie. Og på fritiden dreper han kvinner. Men akkurat Rachel har han holdt i live. Etter at kona hans dør, må han flytte. Han tar med seg kvinnen, og introduserer henne til datteren sin som den stille leieboeren. Alt under streng kontroll. Underveis får vi tilbakeblikk fra kvinnens tidligere liv, datterens tanker, og en kvinne som etter hvert blir forelsket i mannen. Dette er en grusom historie! Men den er så intens at man blir dratt inn, og det er umulig å legge boka fra seg før siste side er lest.

Det tok litt tid før jeg kom inn i fortellerstilen og boken er en smule hypet opp, men absolutt en god bok.

"Den stille leieboeren" av Clémence Michallon
– Leseeksemplar fra Aschehoug

Aidan framstår som drømmemannen, kjekk og sjarmerende. Men han har selvsagt en mørk, skjult side – han kidnapper og dreper kvinner. Rachel skiller seg ut blant de andre. Hun holdes skjult i et skur. Da Aiden må selge huset sitt, og skal bo sammen med datteren sin, overtaler Rachel han til å ta henne med. De blir enige om at hun skal spille en leieboer.

Her har du en knallbra psykologisk thriller, og du kommer tett på offeret til en seriemorder.

Du kan lese hele anmeldelsen på nettsiden min. Den er basert på min personlige mening, og jeg tjener ikke penger på den. Jeg er heller ikke knyttet til noen forlag.

Les hele anmeldelsen her

Mest som en huskeliste for meg selv.
Mange forfattere som for meg vil bli nye bekjentskaper.
Uprioritert rekkefølge.

• "En av oss skal forsvinne" av Fiona Barton