Syke sjeler

av (forfatter) og Inge Ulrik Gundersen (oversetter).

Gyldendal 2021 Innbundet

Først settes et tre i brann. Så åpnes portene til helvete.

Lukas forsvinner et par dager før han er ferdig med videregående. Tre uker senere blir han funnet bevisstløs med store skader. Ingen vet hva som har hendt ham. Ikke engang han selv. Han husker ingenting. Det eneste han og alle andre vet, er at ytterligere to personer er forsvunnet på samme måte, men Lukas er den eneste som er kommet tilbake.
Ti år senere vender Lukas tilbake til foreldrenes hus i hjembygda plaget av uvissheten om hvem som en gang ødela livet hans. På den andre siden av gaten bor en far som aldri fikk vite hva som skjedde med datteren Fanny. Han tror at Lukas har svaret.
Samtidig flytter Anna og David inn i den gamle prestegården. Her skal de begynne sitt nye liv. Men huset vekker en sterk uro i Anna. Når hun senere finner et jernkors gravd ned i hagen, forstår hun at noen vil dem vondt. Veldig vondt. Anna prøver vettskremt å redde både seg selv og David, men er det allerede for sent?

ISBN13 9788205519282

EAN 9788205519282

Genre Thriller Grøssere

Omtalt sted Sverige

BOKOMTALE: Syke sjeler av Kristina Ohlsson. Leseeksemplar fra Gyldendal

Fanny blir borte. Så forsvinner også Lucas. Han kommer tilbake med hukommelsestap. Lukas flytter fra hjemstedet, men ti år senere er han tilbake, og begynner å nøste opp i hva som egentlig skjedde. Han har fortsatt hukommelsestap, men litt etter litt faller noen biter på plass.

Veldig god historie som holdt på leseengasjementet mitt gjennom boka, og som jeg absolutt anbefaler til alle som liker en god psykologisk krim. Fin påskekrim :)

Les hele omtalen her

Høyt spenningsnivå på grensen til skummel😁

• "Gutten fra barnehjemmet" av Mark Hill
  • "Det du gjorde" av Claire McGowan