Rasende binne

Vigmostad Bjørke 2021 Innbundet

To kvinner og én mann - hvem skal ut? Presten Sol og forskeren Njål var lykkelig gift, men forholdet røyk fordi Sol ikke kunne få barn. Så Njål ble sammen med stipendiaten Nina og fikk en datter med henne. Men Nina endret seg etter fødselen, og nå slåss Njål og Nina en innbitt kamp om foreldreansvaret for lille Lotta. Samtidig kniver de om muligheten til å fullføre et forskningsprosjekt på Svalbard; et prosjekt bare én av dem kan lede. Og om natta står Sol utenfor leiligheten til Njål og lengter etter ham og barnet ... Klimaforskning, samlivsbrudd, barnefordeling og tro danner bakteppet i denne rå psykologiske thrilleren om mennesket i naturen og dyret i mennesket.
Om tidligere titler: «Nydelig krim fra Ingebjørg Berg Holm (...) Vakkert komponert mysterium.» [Terningkast 5] Fredrik Wandrup, Dagbladet
«Glitrende og språksterk krim.» [Terningkast 5] Svend Einar Hansen, Østlands-Posten
«... minner om Karin Fossum i det at hun hele tiden søker utover den konkrete handlingen og forsøker å forstå menneskene bak.» [Terningkast 5] Torbjørn Ekelund, Dagbladet

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241952234

EAN 9788241952234

Genre Krim

Omtalt sted Bergen Svalbard

Rasende binne startet veldig komplisert synes jeg, veldig mye å forholde seg til mellom disse 3 historien handler om, men jeg skjønner jo hvorfor etterhvert. Kunne ønske meg at mer av boka var like medrivende som slutten, da klarte jeg ikke å legge den fra meg før siste side var lest

• "Risiko" av Sven G. Simonsen
  • "Bjørnekvinnen" av Karolina Ramqvist
  • "Under samme sol - roman" av Gry Strømme
  • "Den mørke almen" av Tana French
  • "Vargtimen - kriminalroman" av Geir Tangen
  • "Sannheten - en flyktnings historie om da hjemlandet ble rammet av innsyn og ærlighet" av Knut Nærum
  • "Lysningen" av Robert Dugoni
  • "Den gylne tigeren" av Hanne Eik