Stormvakt

av (forfatter) og Inge Ulrik Gundersen (oversetter).

Gyldendal 2021 Innbundet

Første bok i Kristina Ohlssons nye serie.

Samme stormfulle natt som August Strindberg kommer til Hovenäset i Bohuslän, forsvinner den populære læreren Agnes sporløst. August har lagt Stockholm og en fremgangsrik karriere i finansbransjen bak seg for å følge drømmen om å åpne «Strindbergs second hand». Endelig skal han få drive med noe han elsker å gjøre - kjøpe og selge brukte ting - og dessuten på et sted som han har lengtet etter å dra tilbake til.
Men hele vestkystidyllen rystes av Agnes' forsvinning. Politiet, med den empatiske og engasjerte Maria Martinsson i spissen, leter etter Agnes dag og natt. Håpet om å finne henne i live svinner. Hva er det som har skjedd? Og hvorfor får August Strindberg en ubehagelig følelse av at han sitter på en del av løsningen?
Kristina Ohlsson er en av Sveriges mest populære krimforfattere. Stormvakt er den første boken i en ny krimserie med handling fra Sveriges vestkyst, og med politietterforsker Maria Martinsson og brukthandler August Strindberg i hovedrollene.

ISBN13 9788205550452

EAN 9788205550452

Omtalt sted Sverige

• "Frossent gull" av Cilla Börjlind
  • "Henrys hemmelighet" av Kristina Ohlsson
  • "Salt Lane" av William Shaw
  • "Drapet på Entry Island" av Peter May
  • "Fuglekikkeren" av William Shaw
  • "Vinterild" av Anders De la Motte
  • "Syndflod" av Kristina Ohlsson