Hundedager

Serie Gabriel Fjell (2)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Haugesund

BOKOMTALE: Hundedager av Geir Tangen. Leseeksemplar fra Gyldendal

På politistasjonen i Haugesund, får Gabriel Fjell en ekkel sak. Det blir funnet en død gutt i skogen, kun ikledd en pysjamasbukse. Det er tydelig at gutten har blitt drept. De har ikke fått noen savnetmelding. Hvem er denne gutten, og hvorfor har noen ønsket å ta livet av han?

God og virkelighetsnær historie, med et viktig tema. Forfatteren skriver bra, og synes nå og ha spesialisert seg på litt mørke og viktige temaer.

Jeg er en uavhengig bokomtaler som får leseeksemplarer. Omtalen er min personlige mening, som jeg ikke tjener penger på. Vil du lese hele omtalen, da kan du lese den på nettsiden min. Se direktelink her: Les hele omtalen min her

Her er det full rulle fra første side! Grusomt, vondt og dessverre alltid aktuelt fra Geir Tangens stadig sikrere og sikrere penn!

Godt å lese en bok uten skrivefeil (jeg la ikke merke til noen i alle fall!), god språkvask her! Herlig! I tillegg har han, som alltid, med noen referanser til noen av sine kriminalforfatter-kolleger, elsker det! Ble lest i to økter, ble faktisk sittende inne i fantastisk vær og lese fordi jeg ikke klarte å legge den fra meg!

Til dels spennende, men mot slutten ble det i overkant rotete og jeg mistet nesten tråden.

Saken hadde flere løse tråder enn en gammel fillerye som hadde gått i oppløsning av tid og elde.

Min egen liste over leste bøker gjennom året

• "Samiras død" av Myriam H. Bjerkli
  • "Aldri være trygg" av Hanne Gellein