Den blå villaen

av (forfatter) og Kari Engen (oversetter).

Mangschou 2023 Innbundet

Midt på natten finner et ungt par en liten gutt virrende langs landeveien. Han bor i den blå villaen i skogbrynet. Hjemme på kjøkkenet ligger mammaen hans, Becca, i en blodpøl.

Becca Stenlund har alt. Hun er ung, pen og og har den superpopulære bloggen "Becca i Den blå villaen". Men under overflaten ulmer det. Mannen hennes har gått lei av jaget etter det perfekte livet og flyttet, i bloggens kommentarfelt trues hun på livet, og etterforskningen avdekker mørker hemmeligheteer fra Beccas fortid. Og hvem setter friske blomster i den tomme og avstengte villaen?

Den blå villaen er første bok i krimserien om Anna Glad, kriminalbetjenten som søker etter en ny retning i livet mens hun løser kriminalsaker i den finske småbyen.

Forlag Mangschou

Utgivelsesår 2023

Serie Anna Glad (1)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Finland

Første bok i serien om kriminalbetjenten Anna Glad. En lettlest og herlig sommerkrim fra den finske landsbygden, inspirert av engelsk litteratur og krim. Kan ikke bli bedre enn det.

Les gjerne hele omtalen min her.

Denne dumpet jeg tilfeldig over på biblioteket og fant ut at den så litt spennende ut og tok den med hjem. Er ikke så veldig begeistret for formuleringer som "Han som ville bli kalt pappa" og "Den ukjente", men det var ikke så mye av det at det ble irriterende. Og historien i seg selv var så spennende og velskrevet at jeg nesten ikke klarte å legge bort boka! Ser ut til at det ikke er oversatt flere av henne, men det håper jeg virkelig at det blir!

«Den blå villaen» av Eva Frantz
– Leseeksemplar fra Manschou

Stjernebloggeren Becca mottar mange kommentarer på innleggene sine – både positive og negative. Noen har vært så ille at hun har politianmeldt dem. Mannen har flyttet ut siden han ble lei av at alt hele tiden måtte være perfekt. Becca og sønnen har blitt boende i den blå villaen. En natt blir Bruno funnet gående alene på veien. Han forteller at moren ligger hjemme på gulvet, og ikke vil våkne.

Lettlest historie med bra plott. Ta med deg denne boka, og sett deg ut og nyt sommerferiens siste dager.

Du kan lese hele anmeldelsen på nettsiden min. Den er basert på min personlige mening, og jeg tjener ikke penger på den. Jeg er heller ikke knyttet til noen forlag.

Les hele anmeldelsen her

• "Iskald død" av Eva Frantz