Skjebnedøgn

Bonnier norsk forlag 2023 Innbundet

Intens spenning, personlig varme og menneskelige relasjoner er Jørgen Jægers varemerke.

Susanne Skogen plages av en truende stalker og etterdønningenefra sitt forrige forhold. En solskinnsdag i juli finner politiet en ukjent, død mann utenfor huset deres - og sønnen til Susanne er sporløst forsvunnet. Samme helg blir lederen for miljøorganisasjonen World Warriors skutt og drept under en demonstrasjon foran Stortinget. Flere av medlemmene i organisasjonen viser seg å være i livsfare. Cecilie Hopen aner en sammenheng, og den nervepirrende jakten
på en nådeløs bakmann begynner. Mens Ole Vik har permisjon for å pleie sin hardt skadde kone, må Cecilie innhente drapsmennene før det er for sent.

JØRGEN JÆGER har solgt 1,2 millioner bøker i Norge og er en av landets mestselgende krimforfattere. Han har blitt nominert til Bokhandlerprisen hele fem ganger. Lederen for en miljøorganisasjon blir skutt og drept utenfor Stortinget, og hele ledelsen i organisasjonen viser seg å være i livsfare.

Forlag Bonnier norsk forlag

Utgivelsesår 2023

Serie Ole Vik (14)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Vestlandet

Det er noen forfattere som man bare vet at leverer hver eneste gang og Jæger er en av disse. Et hyggelig gjensyn med Fjellberghavn og det skjer mye i denne boka. Forfatteren skriver på en måte veldig korrekt og litt omstendelig. Gleder meg til neste bok.

En skikkelig "page turner" det her. Lenge siden jeg har lest en bok som har vært så vanskelig å legge fra seg. Slik Jæger selv forteller, i forordene, er historien til tider nesten for utrolig til å være sann. Men han syr det hele pent sammen og med svært god timing mellom handlingene. Handlingen er utrolig, ja, men likevel ikke mer enn at jeg tror på det aller meste av den. Dette er krim på høyt nivå og en av Jægers aller beste.
En vel-fortjent 5'er herfra gleder meg til neste!

En ny krim om Ole Vik og resten av gjengen. Midt på treet!

"Skjebnedøgn" av Jørgen Jæger
– Forhåndseksemplar fra Bonnier

I år feirer Jørgen Jæger 20års jubileum, og i høst ga han ut boka "Skjebnedøgn". Lensmann Ole Vik har permisjon, men politibetjent Cecilie Hopen er i aktiv tjeneste. Susanne får en telefon fra sønnen, Marius. Noen er på døra. Politiet kommer raskt, og da ligger det en død mann på trappa. Marius er det ingen som finner.

Jæger skriver godt, og på en folkelig måte som appellerer til leseren. Historien er som vanlig fylt av spenning og action, både på godt og vondt.

Du kan lese hele anmeldelsen på nettsiden min. Den er basert på min personlige mening, og jeg tjener ikke penger på den. Jeg er heller ikke knyttet til noen forlag. Du kommer direkte til artikkelen på linken under.

Les hele anmeldelsen min her

Bøker lest

• "Løvinnen - kriminalroman" av Sven Petter Næss