Til døden

du skal ikke bryte ekteskapet

Vigmostad Bjørke 2021 Innbundet

Ella forelsker seg i Mathias. Mathias forelsker seg i Ella. Etter tre måneder gifter de seg og flytter inn i Mathias' luksuriøse leilighet i Barcode, Oslos nye, skinnende fasade. Snart oppdager Ella mørke hemmeligheter i ektemannens fortid. Hemmeligheter som er så skremmende at hun ikke ser hvordan hun kan fortsette ekteskapet med ham. For Mathias er ekteskapsløftet også avgitt til Gud, et løfte som ikke kan brytes ved annet enn at døden skiller dem ad. Det begynner å haste om alt Ella har jobbet mot ikke skal være forgjeves.
«Språket i Til døden er fantastisk, og den oppbyggande historia er så spanande, at ein verkeleg slit med å legga den frå seg.» Bokblogger
«Dette snikende ubehaget som ganske fort dukker opp og ble værende til siste slutt, er både godt og uutholdelig på samme tid, og for en slutt Matre serverte oss denne gangen.» Beathes bibliotek
«Boka er lettlest, og det ligger en nerve og spenning mellom linjene i som sniker seg innpå deg, jo lengre ut i boka du kommer. Alt er åpent til siste side er lest, og Matre holdt meg på pinebenken hele boka ut.» Henningbokhylle
«Den intense historien mellom ektefellene er godt tenkt, med bra plot og en overraskende vri eller to, og innledningen, med beskrivelsen av Barcode er deilig ironisk.» Marit Egaas, Stavanger Aftenblad

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241955365

EAN 9788241955365

Genre Krim

BOKOMTALE: Til døden av Agnes Lovise Matre. Leseeksemplar fra Vigmostad & Bjørke

Ella og Mathias gifter seg etter kun 3 måneders bekjentskap. Begge er veldig hemmelighetsfulle om sin fortid, men etterhvert begynner begge å avdekke små biter av den andres fortid. Det de finner ut skremmer dem begge, men er det virkelig det som er sannheten?

Jeg likte godt denne boka. Her er det både spenning og humor, og den er veldig annerledes enn de andre bøkene til forfatteren.

Les hele omtalen her

"Dette er fjerde boken i en serie romaner som er inspirert av De ti bud og denne spiller på det sjette budet: Du skal ikke bryte ekteskapet. Og det er ekteskapet mellom Ella og Mathias vi blir vitne til i dette spennende kammerspillet, som ved første øyekast kan virke perfekt nok men som alltid når noe virker for godt til å være sant…

Matre har skrevet en god psykologisk spenningsroman som falt skikkelig i smak hos meg og er en av de beste krimbøkene jeg har lest den siste tiden. Hun har et godt språk,det er lettlest og har den nødvendige nerven som skal til for å bli en god (psykologisk) spenningsroman. Dette snikende ubehaget som ganske fort dukker opp og ble værende til siste slutt er både godt og uutholdelig på samme tid og for en slutt Matre serverte oss denne gangen. Tommel opp!"

Nervepirrende kammerspill av en roman som anbefales sterkt!

Les gjenre hele omtalen min her.

Jeg skal ikke si at jeg ble grepet fra første side, for det tok litt tid før jeg kom inn i skrivemåten og siden det er to jeg-stemmer så brukte jeg litt tid på det. Men det tok ikke lange stunden før jeg satt pal og slukte resten av boka! Vil vel heller kalle den en spenningsroman enn en kriminal, for spennende var den!

Ella og Markus forelsker seg hodestups og alt etter 3 mnd flytter de sammen og gifter seg. Snart viser det seg at dette kanskje var litt forhastet? For man rekker vel ikke å bli så veldig kjent med en person på 3 mnd?

Bøker lest

• "Med døden som følge - roman" av Jan Boris Stene
  • "Den tause kvinnen" av Karin Slaughter
  • "Antatt skyldig - ...når marerittet blir virkelighet..." av Kjell Arvid Nilssen
  • "Nattklovnen - politikrim" av J.R. Henrixen
  • "Paradisbyen - thriller" av Zoë Beck