Direktøren

Lyst forlag 2016 Innbundet

Sofia bryter opp fra et destruktivt ekteskap og flykter tilbake til sin barndomsby, Kragerø. I sin søken etter hevn, havner hun imidlertid i et mareritt hun ikke klarer å kontrollere. Hatet hun kjenner for eksmannen og de menneskene som hjalp han å føre henne bak lyset, gir uante konsekvenser. Ondskapen smitter.

Forlag Lyst forlag

Utgivelsesår 2016

Genre Krim

DIREKTØREN.

Roman / psykologisk thriller. Forfatter: Katharina Holt. Forlagshuset i Vestfold as / Lyst Forlag 2016. 290 sider. Kr. 262 hos haugenbok.no.

Det finnes en mørk og ond verden der ute, en uhyggelig og skremmende underverden, som de færreste kjenner til. Men av og til sender denne underverdenen sine tentakler inn dit hvor vi tror oss som mest trygge: I våre egne hjem.
Forfatteren evner på en rå og hudløs måte å skildre hvordan et vanlig menneskes liv kan maltrakteres og knuses når onde og mørke krefter får slippe til, men også hvordan det ut av den dypeste fornedrelse og svarteste fortvilelse kan vokse en ubendig vilje og evne til å slå tilbake og overleve.
Lesere som jakter på spenning, vil ikke bli skuffet. Romanens spenningshøydepunkter står tett som lavtrykkene i Atlanterhavet, og samtlige kapitler bindes sammen av finurlige cliffhangere, som gjør det vanskelig å legge boken ifra seg før den er lest til ende.
For den som går med personlige hevntanker, vil boken også kunne oppleves som et rent renselsesbad, og forfatteren unnslår seg heller ikke for å utfordre den gamle tesen «Crime doesn’t pay»…
Legg så til at boken omhandler høyaktuelle temaer og at mye av handlingen foregår i kjente strøk av Telemark (forfatteren har gjort grundig research og viser også solide datakunnskaper), og det er duket for en helt spesiell leseropplevelse.

Forfatteren Katharina Holt har langt på vei lykkes med sin debutroman «Direktøren», og den kan derfor absolutt anbefales. Under lesingen slo det også denne leseren gjentatte ganger hvor perfekt hele plottet ville passe på lerretet, så filmmakere: Grip sjansen!

Boka starter med en rettsak. Sofia har i flere år levd i et dårlig ekteskap med Peter. Nå håper hun at han skal få en lang dom for måten han har behandlet henne på. Det går dessverre ikke helt som hun vil, og hun søker hevn på annen måte. Handlingen foregår i Sandefjord, Kragerø og Sverige.
Jeg anbefaler deg å se nærmere på denne boka. Her får du en historie uten masse ekle detaljer, og som er vanskelig å legge fra seg.

Les hele omtalen her

Jeg elsker krim og dette er helt i toppsjiktet! Tusen takk Katharina Holt, dette var virkelig knallbra, den følelsen jeg hadde i magen når siste side var ferdig lest, wow! «Jeg håper ikke at.... jeg lurer på om...... fikk de det med seg?????» osv. Jeg gleder meg veldig til fortsettelsen. Dette var annerledes, knallbra annerledes👍

• "Nattklovnen - politikrim" av J.R. Henrixen
  • "Stålrosen - politikrim" av J.R. Henrixen