Nattklovnen

politikrim

A1 fakta 2020 Innbundet

Når internett blir et våpen. Norske myndigheter mottar informasjon om at Norge er mål for en stor, internasjonal cyberoperasjon. Samtidig er en spioner plassert og gjemt et sted i landet, på jakt etter informasjon om vårt nye, hemmelige nettforsvar. Politiførstebetjent Jan Petter Salte er en nidkjær familiefar og tidligere marinejeger. Salte ser ting andre ikke ser, men er henvist til å lede en etterforskergruppe som henlegger småkriminalitet. Nå skal en storstilt spionjakt snu opp-ned på livet hans.
Nattklovnen er en krim for deg som liker å bryne hodet, bite negler - og humre! Norges Nye Krimess. Jan-Robert Henriksen. Politietterforsker, jurist og komiker!? Forfatteren har jobbet 28 år som politimann. Som humorist har han avviklet flere enn 3500 show, produsert egne teatershow, spilt disse bl.a. på Latter, Chat Noir og Edderkoppen, gjestet flere TV-program og produsert fem egne TV-show. Han har skrevet to humorbøker. Nattklovnen er tredje bok i serien om en annerledes politigruppe. De to første har høstet strålende kritikker og 5-ere.

Forlag A1 fakta

Omtalt sted Tønsberg Drammen

skriv lenkebeskrivelse herhttps://miniblogg.no/henningbokhylle/105716/jr-henrixen-natteklovnen.html

Vi møter igjen politiførstebetjent Jan Petter Salte i forfatterens tredje politikrim. Her er det spioner som er på jakt etter informasjon, og Norge er et mål for en stor internasjonal cyberoperasjon. Boka kan leses frittstående.

God og spennende politikrim som jeg gjerne anbefaler videre.

Les hele omtalen her

• "Stålrosen - politikrim" av J.R. Henrixen
  • "De udugelige - kriminalroman" av J.R. Henrixen
  • "Rovdyr - kriminalroman" av Erling Greftegreff Greftegreff
  • "Damen i proseccotåken - en kriminalroman" av Lene Lauritsen Kjølner
  • "Når stormen aldri løyer" av Lars Helle
  • "Petra Pettersens perfekte plan - åtte uker til jul" av Lene Lauritsen Kjølner
  • "Nedtelling" av Tina Frennstedt
  • "Risiko" av Sven G. Simonsen