Det hun så

krimroman fra Hvaler

Krimbokforlaget 2021 Innbundet

Hvaler 2014
Den idylliske sommerkvelden revner brått da den prisbelønte forfatteren Maria Alme, mister ektemann og datter etter en fisketur. Ektemannen blir funnet druknet, mens datteren er forsvunnet. Hvem er kvinnen som var vitne til drapet, og hvorfor meldte hun seg ikke for politiet?

Hvaler 2017
Johan Bjerke, krimetterforsker i Bergen, kommer til Hvaler for å begrave sin far. I huset til faren finner han en skuff med avisutklipp og notater, og blir straks engasjert i saken. Etter hvert som han graver, dukker også spørsmålene opp. Hva skjedde egentlig med Marias ektemann den sommerkvelden, og kan vesle Nora være i live?

Det hun så, er første boken i en krimserie fra Hvaler. Jeanette Semb skildrer et tilsynelatende idyllisk skjærgårdsmiljø, men snart avdekkes en grusom sannhet.

Forlag Krimbokforlaget

Utgivelsesår 2021

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Hvaler

Trygve Alme er ute i båt med to av barna sine og fisker. Samme dag får kona, Maria, beskjed om at det har skjedd en ulykke; Trygve er funnet druknet og datteren er borte. Sønnen overlevde, men nekter å snakke.

Dette er første gang jeg leser noe av denne forfatteren. Jeg likte godt boka, og er ikke redd for å anbefale den videre.

Les hele omtalen her

Bøker