Sofienbergmysteriet

Forlagshuset i Vestfold 2023 Innbundet

Den pensjonerte drapsetterforskeren Edgar har endelig funnet roen på Sofienberg eldresenter. Hver dag får han besøk av barnebarnet Elliot, som sitter i rullestol. De to har et nært forhold og tilbringer tid sammen ved å se på gamle TV-serier og spise middag i kantinen med Berit og Alma. Berit er eldresenterets hypokonder og konspirasjonsteoretiker, og Alma er Norges første FBI-utdannede profilskaper.

På en av sine daglige rusleturer kommer Edgar over en åpen dør. På innsiden, i godstolen, sitter et lik i en merkelig posisjon. Hva har skjedd?

Det som begynner som en morsom adspredelse fra hverdagens kjedsommelighet for de fire amatørdetektivene, ender fort opp i en ekte jakt.
Et sted der ute finnes en virkelig morder ...

***

«Sofienbergmysteriet» er den første boken i det som skal bli en humoristisk «feelgood» krimserie.

Forlag Forlagshuset i Vestfold

Utgivelsesår 2023

Genre Politi og detektiver Krim

BOKOMTALE: "Sofienbergmysteriet" av Tommy Ueland. Leseeksemplar fra Forlagshuset i Vestfold:

Edgar jobbet som politietterforsker i mange år. Nå er han pensjonert og bor på Sofienberg eldresenter. Barnebarnet Elliot er på beøk hver dag, da de har et tett forhold. En dag oppdager Edgar tilfeldigvis at Mina sitter død i stolen på rommet sitt. Edgar "switcher tilbake" til rollen sin som politietterforsker, da han får på følelsen at dette ikke er en naturlig død. Sammen med barnebarnet begynner han en uoffisiell etterforskning. Det er det ikke alle som er like glad for.

Fin og lettlest hyggekrim med bra balanse mellom krim og humor.

Jeg er en uavhengig bokanmelder som får leseeksemplarer. Anmeldelsen er min personlige mening, som jeg ikke tjener penger på.

Les hele anmeldelsen min her

Har lyst til å lese disse bøkene.

Bøker

• "Antatt skyldig - ...når marerittet blir virkelighet..." av Kjell Arvid Nilssen
  • "Svarte seil" av Rebecka Edgren Aldén
  • "Svarte engler" av Jarle Sten Olsen