Stålrosen

politikrim

A1 fakta 2019 Innbundet

Politikrim: spenning og humor
En ung asylsøker blir funnet død i Vestfold. Funn på liket gjør at PST tar saken. En ambassadeperson meldes savnet, det skaper forviklinger i etterforskningen. Oslo politiet jobber samtidig mot en farlig narkomafia. Sporene fører mot den døde asylanten. Etterforskningen kolliderer med PSTs mens statusjegerne i politiet kappes om berømmelse. Utredningen kollapser.
Jan Petter Salte, er en edruelig etterforsker, med militær bakgrunn. Han leder en gruppe desillusjonerte politifolk som henlegger hverdagskriminalitet. I småsakene ligger gjemt informasjon. Den setter Salte & co sammen og ser konturene av noe farlig som truer dem og nasjonen.

Fiksjonen er en spenningsreise i livet bak sperrebåndene med utgangspunkt i en reell hendelse sommeren 2014.

Forlag A1 fakta

Utgivelsesår 2019

Serie Jan Petter Salte (2)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Tønsberg Oslo

Jeg leste denne boka i sommer, og det var vanskelig å legge den fra seg. En spennende bok med snert og et persongalleri jeg føler jeg jeg begynner å kjenne og ser fram til å møte igjen. Dette er en bok jeg godt kan anbefale.

Utdrag fra anmelder Finn Stenstad i Tønsbergs Blad:
"Jeg lar meg imponere."
"Spennende, elegant og språklig sterk."

Her møter vi igjen Jan Petter Salte og kollegaene hans som jobber på Tønsberg politistasjon. Det blir funnet en død utlending på et busstopp. Mistenkelige funn gjør at saken sendes til PST. Samtidig forsvinner en ambassadekone. Noe som forvirrrer etterforskerne.

Jeg husker at jeg syntes at forfatterens debutbok hadde en tung start. I denne boka har det skjedd noe. Jeg er i historien fra start. Fin politikrim!

Les hele omtalen her

• "Nattklovnen - politikrim" av J.R. Henrixen
  • "De udugelige - kriminalroman" av J.R. Henrixen
  • "Jordskjelv" av Dag Otto Lauritzen
  • "Stjerneskudd" av Dag Otto Lauritzen
  • "Dypet - thriller" av John Kåre Raake
  • "Direktøren" av Katharina Holt
  • "Antatt skyldig - ...når marerittet blir virkelighet..." av Kjell Arvid Nilssen
  • "Den som hengir seg til djevelen" av Lars Helle
  • "Svarte engler" av Jarle Sten Olsen