Døde øyne ser ikke

Liv forlag 2023 Innbundet

Psykiateren Mona Jones er særdeles anerkjent innen sitt fagfelt, men like beryktet for sin utsvevende omgang med menn. Når en ung eiendomsmegler blir funnet drept, trekkes hun ufrivillig inn i saken, ettersom hun nylig har hatt et kort, men lidenskapelig forhold til ham. Etterforsker Emil Ribe blir satt til å løse drapsgåten, som etter hvert også omfatter et nytt drap. Og han møter på flere utfordringer. En av dem er at han selv har hatt en het affære med den karismatiske Mona Jones.

Døde øyne ser ikke er en nervepirrende krimthriller om relasjoner, drifter, fortidens spøkelser og høyt psykologisk spill.
Romanen er frittstående, men karakterene er kjente for dem som har lest En grav å gå til.

Forlag Liv forlag

Utgivelsesår 2023

Serie Emil Ribe (2)

Genre Politi og detektiver Krim

Wow! Mitt første møte med Jan-Erik Vik, men det blir ikke det siste! Vi møter etterforsker Emil Ribe og hans makker Gunnar Solvang. Psykiater Mona Jones ble enke for 20 år siden, hun er en flott og sexy kvinne som tar for seg av menn, bruker dem og kaster dem uten å ville innlede noe forhold til noen av dem. Men så dukker det opp både ett og to døde menn, menn Mona har vært i seng med...

Denne klarte jeg nesten ikke å legge fra meg! Et drivende godt språk, av en eller annen grunn var det fascinerende å lese hvordan en mann skriver om en kvinne som jeg-person. Anbefales for alle som liker en god krim!

Spennende psykologisk thriller som jeg oppfattet som ganske forutsigbar, men hadde en uvanlig vri på slutten. Jeg leser gjerne mer av denne forfatteren.

• "Kunsten å røve - politikrim" av J.R. Henrixen
  • "Dypet - thriller" av John Kåre Raake