Spindelvevet

av (forfatter) og Simen Ingemundsen (forfatter).

Skamløst forlag 2020 Innbundet

Skjønnheten Camilla Tungenes vokser opp i den vesle bygda Randaberg og blir oppdaget internasjonalt allerede som sekstenåring. Hun pryder forsidene av de prestisjefylte motemagasinene over hele verden i mange år. I voksen alder vender hun tilbake til hjembygda med sin nydelige tenåringsdatter. Hun er ikke klar over at et menneskelig udyr har ventet lenge i kulissene på en sjanse til en grusom hevn. En dag skjer det noe særdeles urovekkende i bygda og førstekriminalbetjent Bjørn Berner og hans betrodde medarbeidere kobles inn. Imidlertid viser det seg at saken blir mye mer omfattende enn Berner hadde forventet, og han blir direkte personlig involvert på verst tenkelige måte.

Forlag Skamløst forlag

Omtalt sted Randaberg

Stig Ellingsen &Simen Ingemundsen "Spindelvevet"

Forfatteren Stig Ellingsen som alt har skrevet fire krimromaner og bokblogger Simen Ingmundsen har her slått seg sammen og skrevet sin første krimroman sammen. Dette er tenkt som første bok i en serie med flere bøker. Kan det bli bra krim når en forfatter og bokanmelder slår seg sammen?
Ja, de slår til på første bok. "Spindelvevet" er en bra skrevet krim fra persillebygda Randaberg. Dette er en <whodunnit> krim hvor leseren har alle muligheter til å finne ut hvem morderen er underveis, men jeg klarte det ikke. Hovedpersonene i romanen er journalist Truls Storlien og førstekriminalbetjent Bjørn Berner. Det viser seg snart at saken blir større enn han forventer, samtidig som han blir personlig involvert i saken. Det er et bra plott holder leseren på pinebenken til siste side. Boka har i tillegg et greit språk og er lettlest, samtidig som den er uten for mye blod og bestialske ting. Dette er rett og slett ei bok du ikke klarer å legge fra deg
En blir også godt kjent med Randaberg underveis, jeg kjente meg godt igjen i bygda og følte at jeg var til stede i boka mens jeg leste. I det hele tatt en skikkelig pageturner som jeg anbefaler sterkt videre. Jeg ser fram til neste bok i serien.
Terningkast 5</whodunnit>

Spindelvevet er en fin krim. Den er lett å lese og har enkle, greie kapitler. Den er ikke innviklet eller vanskelig og derfor kan den anbefales alle, enten du er vant med å lese krim eller ikke. Hvis jeg har forstått det riktig så kommer det flere bøker om førstekriminalbetjent Bjørn Berner og Randaberg.
Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger

• "Liten jente forsvunnet - kriminalroman" av Erling Greftegreff
  • "Kvinnen uten ansikt" av Robert Dugoni