Medmenneske

Bokklubben 2006 Innbundet

Boka er første del av "Ragnhild-trilogien", eit hovudverk i Olav Duuns dikting. Boka er dramatisk og inntrengjande i analysen av menneskesinnet. Gjennom skildringa av menneska på ein norsk gard, tek forfattaren opp eit spørsmål som står sentralt i all etisk tenking: Kan det vere rett å drepe eit menneske for å berge eit anna? Ragnhild lyt sanne at "det vonde drep ein ikkje med øks". Fortsetter i Ragnhild og Siste leveåret.

Forlag Bokklubben

Utgivelsesår 2006

Serie Århundrets bibliotek

Genre Klassisk litteratur

Språk Nynorsk

Denne romanen var ikke enkel å skjønne fullt ut. Det vanskeligste er å forstå disse menneskene fullt ut. Kanskje dette er ei bok en må lese mange ganger, se teaterstykket og lese analyser for å forstå? Men jeg må lese videre. Jeg er urolig for Ragnhild. Så den skrivejobben greide Duun godt!

Ja, ja, armods kallkroken min. Han får vera velkommen når han kjem. Men det er med han som det er med nordavinden, han er likast når han er borte.

..kor nådelaus det er at gjort ikkje kan bli ugjort.
At det er det som er å leva.

Bokhylden er en stige, hvorved du bliver din overmands lige.

Didrik Dale utgir seg som opphavsmann til denne formuleringen, men den er Henrik Wergelands (For Almuen nr. 5, 1831).

Har etterhvert blitt stadig mer glad i å lese bøker skrevet på nynorsk. Noen ganger fordi nynorsk kan føles nærmere min dialekt (trøndersk) enn bokmål, men aller oftest på grunn av at jeg rett og slett synes nynorsk er et nydelig og rikt skriftspråk. Setter også pris på mulighetene til dialektuttrykk nynorsken gir. Her er mine favoritter (i tilfeldig rekkefølge) så langt:

Startet lesesirkel i 2011. Her er bøkene vi har lest til nå. Etter 3 år har det blitt 30 bøker! :-)

Liste over bøker i utfordringen.

Dette er de bøkene jeg har lest i 2017. Boktitler blir lagt inn etterhvert som de er lest.

De 100 bøkene som ble kåret i Århundrets Bibliotek