Eit vintereventyr

Samlaget 2012 E-bok

Hovudpersonen lengtar etter å bli elska. Han har håp om at kjærleiken finst same kor forferdeleg livet kan være. Han bur i ein arbeidsleir og kvardagslivet er brutalt og rått. Boka handlar om angst, uro og frykt men også om lengsel og kjærleik. Dette er forfattarens debutroman.

Eit vintereventyr utspelar seg i ein arbeidsleir. I eit brutalt og rått kvardagsliv lengtar hovudpersonen etter å bli elska. Håpet om at kjærleiken finst der det finst menneske, same kor forferdelege ting som skjer, tar all plass i tankane hans. Eit vintereventyr utspelar seg i ein arbeidsleir. I eit brutalt og rått kvardagsliv lengtar hovudpersonen etter å bli elska. Håpet om at kjærleiken finst der det finst menneske, same kor forferdelege ting som skjer, tar all plass i tankane hans. Det er ei historie om galskap og avgrunn, men også om kjærleik og lengsel. Uansett kven ein er, må ein vere i det ein er, for å få lov til å vere ei tid på jorda. Dette skaper ein spenstig dynamikk i denne mørke romanen.

Forlag Samlaget

Tildelt litteraturpris Bokhandelens forfatterstipend 2013

Mørk, rå, alvorlig og ganske opprørende bok med handling fra en dyster arbeidsleir eller konsentrasjonsleir. Konsentrasjonsleiren har ikke noe navn, men da jeg har besøkt Auschwitz to ganger selv, ble likheten åpenbar. Jeg hadde en en sterk reaksjon da jeg var i Auschwitz, da jeg med egne øyne så alt håret, skoene og klærne som ligger der sortert i store hauger. Derfor ble det rått og trykkende å lese hvordan hovedpersonen i denne roman sorterte sko og lekte med håret til ofrene i konsentrasjonsleiren. Det opplevdes som helligbrøde. Helvete skildret med skjønnhet, skriver Aftenposten om Leikvolls litteratur, og jeg kan se hva de mener med det. Leikvoll har sterke, rå skildringer, og her får vi komme inn i sjelen på en følsom og nokså ynkelig person.

Jeg leste denne fordi den ble valgt ut i en lesesirkel jeg er med i på Litteraturhuset. Jeg hadde nok ikke valgt denne boken selv. Nå har jeg lest den og er på en måte opprørt. Nesten mot min egen vilje begynte jeg å få sympati for denne ynkelige og naive hovedpersonen, men kan ikke la være å tenke på hvordan i all verden man kan være så likegyldig til utryddelse og fornedrelse.
Aftenpostens anmelder kommenterer
"Det er noe dypt menneskelig med hans vilje til å stenge ondskapen ute".
Dette spørsmålet stilte jeg meg selv da jeg gikk rundt i Auschwitz for et par år siden.
"Hvordan kunne dette foregå?".
Kanskje det er noe av det Leikvoll prøver å problematisere. Det er litt vanskelig å gripe denne romanen.

Leikvoll døde ung. Han ble bare førti år, men forfatterskapet vil bli stående som noe av det særeste, råeste og vakreste i nyere norsk litteratur (Aftenposten 2014)

At under pleddet skulle vi flette oss saman, haustgreiner og seljekjerr, born og vaksne i gasskammer, som hendene til gutane som seinare stod under paraplyane, slik dei stod og venta på å få flette seg inn i menn sine hender, som stundom stod bak far og venta på å få kome til meg som låg over hoggestabben og lytta etter mor sin song.

For de som ønsker å lese nynorsk

En leseutfordring med 25 bøker på Facebook

4: Afrikansk forfatter: "Things fall apart" av Chinua Achebe

5: Vinner av Bokhandlerprisen: Tysteren av Jan-Erik Fjell

6: Bok du hadde tenkt å lese i 2019: "Stormfulle høgder" av Emily Bronte

7: Russisk klassiker: Idioten av Fjodor Dostojevskij

8: Favorittbok fra da du var barn/ ungdom: "To Kill A Mockingbird", by Harper Lee

9. Bok du ikke klarte legge fra deg: "Blodleie" av Johan Theorin

22: Bok som inneholder et oppdiktet språk: 1984 av George Orwell

23: Bok om sport: Vi mot dere av Fredrik Backman

24: En vinterbok: Eit vintereventyr av Jan Roar Leikvoll

25: Bok om skeiv kjærlighet: "On Earth We're Briefly Gorgeous" av Ocean Vuong

Bøker jeg har lest sammen med Litteraturhusets "Lesesirkel for samtidslitteratur"?

• "365 dager med Ludwig Wittgenstein" av Gabriel Michael Vosgraff Moro
  • "Forkynnaren - roman" av Jan Roar Leikvoll