Englemakersken

av (forfatter) og Gry Brenna (oversetter).

Gyldendal 2012 Innbundet

I påska 1974 forsvinner en hel familie sporløst fra Valö utenfor Fjällbacka, 1-åringen Ebba er den eneste som er igjen. Som voksen kommer Ebba tilbake til Valö for å starte pensjonat i barndomshjemmet, og fortidas hemmeligheter kommer til overflaten. Noen forsøker å tenne på huset, og da oppdager man blod under gulvplankene. Dette er den åttende romanen om Patrik Hedström og Erika Falck.

Den åttende boken i Läckbergs Fjällbacka-serie - og kanskje den sterkeste.

Påsken 1974. En familie forsvinner sporløst fra øya Valö utenfor Fjällbacka. Middagsbordet er sirlig dekket, men alle, bortsett fra ettåringen Ebba, er borte. Er de ofre for en forbrytelse, eller har de forsvunnet frivillig?
Gåten blir aldri løst.
Mange år senere kommer Ebba tilbake til øya og huset der hennes far med jernhånd har ledet en internatskole. Hun og mannen hennes, Mårten, har nettopp mistet sin tre år gamle sønn, og i et forsøk på å komme over sorgen har de bestemt seg for å pusse opp det gamle huset og starte en liten Bed and Breakfast.
Men nesten før de får etablert seg, er det noen som forsøker å tenne på huset. Og da de begynner å fjerne gulvplankene i spisestuen, finner de størknet blod under...

ISBN13 9788205423206

EAN 9788205423206

Serie Patrik Hedström og Erica Falck (8)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

Kjempebra krim. Like gøy hver gang, å lese om folkene i Fjällbakka. Håper det kommer flere av disse bøkene og menneskene i dem :-)

Fiffig, drivende, god, klimaks? godt språk!

6ordsanmeldelser av bøker, intet mer intet mindre...

En klassisk Fjällbacka-krim, der det er vanskelig å se hva som er løsningen underveis. Det fine med Läckbergs bøker er kombinasjonen av krim og roman, i det at man følger Erica og Patriks liv i tillegg til krimhistorien. Dette var imidlertid den første av hennes bøker der jeg midtveis i fortellingen tok meg i å tenke at nå begynner disse bøkene å bli litt like i oppbygging. Men for all del, det tok jo såpass mange av bøkene før den tanken slo meg!

For min del er dette den beste boken i serien. Utrolig spennende plott, og mye action! Gleder meg allerede til neste bok :)

..hun følte seg som en av de gamle vasene i det auksjonsfirmaet hun hadde jobbet for.En vase som hadde falt i gulvet og blitt knust,og deretter omhyggelig blitt limt sammen igjen.Selv om den på avstand så hel ut,ble alle sprekker smertelig tydelige når man kom nærmere.

Mål for 2013: fullføre 50 av disse bøkene.

Bøker kjøpt pr 24/11. Må bare få nok tid til å lese... Prioriteringer, prioriteringer.... ;)

Her følger en oversikt over bøker jeg har lest i 2012.

Her er en liste over noen av favorittbøkene mine

• "Løvetemmeren" av Camilla Läckberg
  • "Heksen" av Camilla Läckberg